Angst voor mondhygiënist

Author:
Annabel84
Posted:
do, 06/20/2019 - 07:33
Vandaag moet ik weer naar de mondhygiënist en sinds ik de afspraak vorige week maakte ben ik er al gestrest van. Zodra ik weet dat ik moet gaan kan ik geen rust vinden, heb constant hoofdpijn en mijn humeur is ook niet best.

Ik zeg altijd als ze me nu de keus geven of naar de mondhygiënist of nog een keer bevallen kies ik zonder twijfel het laatste. Ik vind de pijn verschrikkelijk en ik weet ook gewoon dat het pijn gaat doen. Ik kan een hele tijd geen last hebben van mijn tandvlees maar zodra ik naar de mondhygiënist moet heb ik het idee dat het zeer gaat doen.
Ik heb al heel vaak de afspraak afgezegd of verzet. Ik ga wel vanmiddag maar niet van harte. Ik weet niet zo goed wat ik nu wil, maar het liefst natuurlijk niet meer zoveel angst voor dit wil ik gewoon niet meer. Het verpest echt alles minstens een week lang.
Lieneke

Wat vervelend! Heb je het wel eens bespreekbaar gemaakt? Uitstellen, dat weet je...maakt het alleen maar erger.
Qua pijn: je kunt het laten verdoven....en volg vooral de tips op want hoe beter je het zelf bijhoudt, hoe minder pijn.
Zet 'm op! Probeer met elkaar een oplossing te vinden.
do, 06/20/2019 - 11:35 Permalink
Thecorrs01

De keuze is simpel: Nu een beetje irritatie of later nog veel meer pijn en ellende bij de tandarts. het doel van MH's is preventie en behoud van gezondheid. Waarom ben je trouwens bang? Hier helpt gewoon het beste angsttherapie en wel bij een psycholoog of GGZ instelling. Angsttandarts niet want die haalt de oorzaak niet weg.
za, 07/13/2019 - 23:03 Permalink
Lieneke

Als antwoord op door Thecorrs01

De angsttandarts kan zeker wel mensen met angst laten omgaan. Zelf heb ik hier ook een aparte cursus voor gevolgd. Ik heb behoorlijk wat patienten van hun angst afgeholpen. De ene keer werkt het beter dan de andere keer. Als we er niet uitkomen kunnen we samenwerken met een psycholoog. Helaas zijn er wel praktijken die enkel mensen onder zeil brengen en daardoor leren ze inderdaad niet omgaan met de angst.
zo, 07/14/2019 - 13:26 Permalink