nieuwe tweede noodvoorziening en kosten

Author:
giselstar
Posted:
wo, 07/10/2019 - 13:10
Goedemiddag, ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn vraag.

ik heb een implantaat nodig omdat de wortel van mijn voortand aan het oplossen was. we zijn inmiddels met het hele traject gestart en ik heb mij er bij neergelegd dat het een kostbare bedoening wordt maar uiteindelijk is het voor een goed doel ;) nu is het als volgt; na de extractie, die helemaal prima verlopen is, heb ik een plaatsje als nood voorziening gekregen. Direct al bij het proberen diezelfde dag kramen we er achter dat ik vanwege mijn overbeet mij kiezen niet op elkaar kan zetten als ik het plaatje in heb. de tandarts gaf op dat moment aan dat we er nog even naar zouden kijken als de hechtingen verwijderd zijn en dat zij zou bedenken welk alternatief in dat geval et beste zou zijn.

nu zijn gisteren de hechtingen verwijderd, alles is erg netjes geheeld en het gaat allemaal voorspoedig en valt me reuze mee, behalve dat ik de afgelopen twee weken met het noodplaatje in dus niet kan eten omdat ik mijn kiezen niet op elkaar kan zetten, en laat ik nou net vaak voor werk op lunch afspraken zitten en dus niet mee kunnen eten omdat een voortand minder niet echt representatief overkomt haha! enfin, op de afspraak gisteren bij het hechtingen weghalen gaf zij aan even te moeten kijken en geen tijd te hebben voor het maken van een alternatief, tot ik een uur later terug werd gebeld dat ik eventueel langs kon komen voor een scan omdat ze contact met het lab hebben opgenomen en er met een digitale scan/model van mijn kaken gekeken kon worden naar een passend alternatief (etsbrug geloof ik) . ik natuurlijk blij en direct terug, tot ik na de scan tehoren kreeg dat deze etsbrug alsnog tussen de 260 en 300 euro extra zou kosten.

nu is het niet anders want ik kan niet 9 maanden met het plaatje door, maar ik ga wel direct aan dat ik er vanuit ging dat de kosten van het plaatje dan krijtgescholden zouden worden omdat zij vantevoren hadden moeten bedenken dat ik daar vanwege de overbeet ( ze hebben hapjes en bijt test gedaan bij het opmeten voor het plaatje) mijn mond niet goed mee zou kunnen sluiten. weet iemand of ik hier recht op heb? en hoe kan ik dit dan het beste oppakken?

lavast ontzettend bedankt! ik hoor graag jullie advies en tips...
vV

dat is een lastige. vanachter de pc eigenlijk niet te beoordelen. Wat met kennis achteraf wellicht klip en klaar is, was dat niet per se vooraf ook al. Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat vanwege een overbeet een plaatje niet zou werken/passen. Wel is het voornamelijk een esthetische oplossing, functioneel moet je je er niet veel van voorstellen. Gaat dat wel is het meer geluk dan iets anders. .
wo, 07/10/2019 - 18:09 Permalink
giselstar

Als antwoord op door vV

dankjewel voor je reactie vV,

ik begrijp het inderdaad.. echter werd er bij het happen / bijten voor het plaatje al gezegd dat er erg weinig ruimte was.. daar zocht ik verder niets achter.
maar bij het proberen van de noodvoorzienig na de extractie heeft de tandarts ook aangegeven dat dit inderdaad geen comfortabele oplossing is. gezien ik mijn kaak nu constant moet laten "rusten" omdat ik mijn kaak nu in een beetje een gekke houding druk omdat het allemaal niet zo lekker meer past. er is ook al een stukje vanaf geslepen om het dunner te maken maar dat heeft helaas niet zoveel uitgehaald. de hamvraag is dus met alle rontgenfoto's en scans vooraf, had de tandasrts moeten weten dat dit niet voor mijn kaak geschikt is? dank!!
do, 07/11/2019 - 13:19 Permalink