Tandarts wilt kies trekken vanwege kleine onsteking naast de kies.

Author:
missione
Posted:
di, 04/30/2019 - 23:37
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende, bij mijn kies (rechtsboven achterste) zit een kleine ontsteking (net naast de kies). Tandarts heeft een foto laten zien en ik zag inderdaad iets kleins zitten. Ik heb geen pijn maar wel last van slechte adem.

Dit is nu al 6 maanden aan de gang. In het begin kreeg ik ook naast de kies een soort van "pukkel" die groot werd en dan weer klein met een nare smaak in mijn mond. Nu paar maanden later voel ik nog een "wondje" maar wordt niet groter en heb ook geen nare smaak meer. Ik heb nog wel last van slechte adem.

Januari 2019 heeft de tandarts tegen mij gezegd dat die kies er uit moet omdat antibiotica niet zou helpen. Ik vraag me nu wel af of dat wel zo is of dat er wellicht een andere oplossing is. Ik heb geen pijn alleen last van slechte adem. Ik heb nu ook het idee dat het geen loze kies is omdat die nog recht op de onderste kies zit ( in het verleden kies getrokken omdat ik er last van had en het was sowieso een loze kies).

Hopelijk kan iemand mij hier meer informatie geven of als er nog andere vragen zijn dan hoor ik het graag.
missione

Als antwoord op door vV

Dank je voor je antwoord. Ik heb het beetje na gezocht en het lijkt er inderdaad op. Kan het zo zijn omdat het naast de kies is dat een wortelkanaalbehandeling niet werd aanbevolen. Of is er wellicht een ander reden dat je kan bedenken dat de kies getrokken wordt ipv wortel kanaal behandeling?
wo, 05/01/2019 - 15:35 Permalink
vV

Als antwoord op door missione

wellicht te zwaar aangetast, of een dusdanige anatomie dat kanaalbehandeling weinig kans van slagen heeft? daar heb ik foto voor nodig. Laat het anders uitleggen door d etandarts. Fistel gaat bij een geslaagde en dus goed uitgevoerde behandeling weg, ook al ligt de ontsteking schijnbaar naast de kies. oorzaak komt van binnen uit de kies nog steeds. die moet weggenomen. Of trekken, of behandelen.
wo, 05/01/2019 - 15:44 Permalink
Gijsss089

heb je geen pijn aan de kies zou ik niet trekken. al helemaal geen wortelkanaalbehandeling! koop ozonolie via bol.com en spoel daarmee elke dag, je krijgt een beschrijving via email mee hoe het precies moet. werkt dat niet, is de laatste optie trekken. nee ik heb geen aandelen. Succes!
di, 05/28/2019 - 10:50 Permalink