Is dit normaal na trekken kies

Author:
Urlyshirley
Posted:
di, 05/21/2019 - 16:12
Hallo

Ik ben ongeveer een half jaar geleden ivm een verhuizing veranderd van tandarts.
Tijdens de eerste controle zag alles er prima uit, hij wilde een foto maken van mijn gebit omdat ik al mijn verstandskiezen nog heb. Op die foto zag hij een klein gaatje tussen mijn verstandskies en de kies ernaast(het gaatje zat dus niet op mijn verstandskies). Omdat deze vrij dicht op mijn kaakbot zat en volgens hem ook al op mijn zenuw moest er een wkb. Er zat geen (!) ontsteking en ik had er ook 0,0 last van.

Ongeveer een maand of 2 verder lag ik op zijn stoel voor de wkb. Deze viel reuze mee, toen hij klaar was zei hij dat 1 wortelkanaal te smal was en ik werd doorgestuurd naar een speciale kliniek. Daar kon ik 6 weken later terecht. Na een week kreeg ik erge pijn en ook begon mijn wang te zwellen (uiteraard alles in het weekend) dus even langs de spoedtandarts. Daar bleek ik een fikse ontsteking te hebben gekregen aan mijn wortelpunt door de wkb. Antibiotica en brufen 600 meegekregen.

6 weken later lag ik op de stoel voor een intake bij de kliniek. Hij schrok eigenlijk hoeveel kies er is weggevreest door mijn tandarts voor zo'n klein gaatje. Ik had alleen nog 3 flinterdunne randjes kies over. Hij raadde aan om de kies te laten verwijderen omdat ze er niet zoveel mee konden tenzij ik een kroon wilde hebben.
Ik vond het weghalen prima aangezien het mijn laatste kies is (op mn verstandskies na dan natuurlijk)

3 weken later lag ik weer op de tandarts stoel om de kies te laten trekken. Daar zijn ze 3 kwartier (!) Aan het trekken geweest aan een kies die niet goed verdooft kon worden door de ontsteking. Ik dacht echt dat ik in shock zou raken van de pijn.
De tandarts stoel was zo nat van het zweet dat deze daarna drooggemaakt moest worden. En het bloed van de kies zat in mn nek en haren en in mn shirt. Ik kon alleen nog maar huilen. De kies brak af en was voor 1/2 eruit maar de andere helft kreeg hij niet te pakken dus moest ik naar de kaakchirurg.
Ik kreeg de pijnstiller Oxycodon mee die ik elke 4 uur moest/kon slikken.

Gelukkig de volgende dag kon ik al terecht in het ziekenhuis. De tandarts daar vroeg of ik wel zeker wist dat ik het vandaag wilde aangezien de wond zo groot was, mijn kaak gekneusd en beurs en zij dus in die wond moest prikken om te verdoven.
Ik heb een erg hoge pijngrens dus kom maar op. De prikken waren inderdaad een hel maar daarna had ze hem er in 5 minuten uit.

Ik kon daarna niet werken van de pijn. 2 uur na het innemen van de oxycodon wilde ik mijn hoofd tegen de muur smijten van de pijn. Kon niet eten niet normaal drinken.

Dit heeft zeker een week geduurd daarna werd de pijn langzaam minder en ben ik ook gestopt met de pijnstilling.
Na 2 weken had ik alleen nog "normale" kiespijn en een vervelend gevoel in mijn kaak (kraken knakken en opslot slaan)
Nu (de 3e week) word de pijn weer erger, alsof ik een ooronsteking heb en als ik loop of buk krijg ik van die stroomstoten door m'n kaak heen waar de kies getrokken is. Ook het eten gaat weer moeizamer.

Is dit normaal? Moet ik meer geduld hebben? Ik ga volgende week op vakantie en moet ik 9 uur in een vliegtuig zitten en ook daar wil ik uiteraard probleemloos kunnen genieten.

Wat moet of zou ik kunnen doen?