Last van tanderosie , kan ik tanden laten bleken?

Author:
Kimberley123
Posted:
wo, 05/15/2019 - 07:43
Hoi allemaal,

Even de situatie schetsen. Vorig jaar in november ben ik 2x naar de tandarts geweest voor de behandeling van 2 gaatjes. De eerste x heeft hij niks gezegd over tanderosie maar de tweede x vroeg hij of ik veel cola dronk. Dat was inderdaad vroeger zo maar dat doe ik nu niet meer. Ik let heel erg op mijn voedingspatroon. Hij zei dat ik last had van tanderosie maar dat het zeker nog geen ramp is maar ik moest er wel op letten en dat doe ik.

Nu ben ik gisteren weer naar de tandarts geweest omdat ik last heb van gevoelige plaatsen op mijn tanden als ik iets zoets eet zoals een mars of milkyway. Ik krijg dan een pijnscheut in sommige van mijn kiezen maar niet altijd. Ik poets als den jaar met sensodyne aangezien ik ook wat last heb bij bij koude dranken maar dat helpt niet echt.

De tandarts vond gisteren niet meteen iets zonder het maken van een foto buiten 2 kleine gaatjes die normaal geen last zouden mogen geven omdat ze zo klein zijn. Na het maken van een foto zag hij dat er onder mijn bestaande vulling gezet door een andere tandarts iets niet juist zat. Die gaat hij er volgende maand uithalen en een nieuwe steken.
Hij heeft gisteren niet meer gesproken over de tanderosie.

Ik vroeg aan hem of het mogelijk was om mijn tanden te bleken aangezien ik wat gelig tanden heb. Hij stelde me een thuisbleekbehandeling voor met een soort beugeltje dat ik snachts moet indoen. Maar nu lees ik op sommige sites dat dit niet kan als er tanderosie is vastgesteld ? Klopt dit ? De tandarts zei dat hij goede resultaten verwacht op mijn tanden dus nu ben ik wat bang dat hij de tanderosie niet gezien heeft zoals de eerste x dat ik bij hem geweest ben. Of heeft dit geen invloed op het bleken?

Ik heb een foto toegevoegd van mijn tanden in bijlage.

Alvast bedankt om te reageren.

Groetjes Kimberley
Attach
Lieneke

Het kan wel...maar geeft niet het resultaat dat je wilt, denk ik. Ik zou eerst uitzoeken of er echt niet meer sprake is van een erosief dieet of andere zaken die slijtage veroorzaken. Vervolgens bekijken of je niet beter af bent met facings...
do, 05/16/2019 - 13:24 Permalink
Kimberley123

Als antwoord op door Lieneke

Ik ben vrij zeker dat het komt door het nuttigen van veel cola en dat doet ik doe niet meer. De tandarts zei dat mijn gebid er goed uit ziet en dan hij goede resultaten verwacht maar eerst die vulling in orde maken zei hij.

Maar ik maak me gewoon zorgen omdat hij het het enkel de tweede x gezien heeft en niet de eerste en de derde. Maar moest het heel erg zijn dan had hij het wel gezien normaal he.

Facings is enorm duur heb ik gehoord en wordt niet terugbetaald door het ziekenfonds dus dat is geen optie vrees ik.

Groetjes kimberley
do, 05/16/2019 - 13:50 Permalink