Kiespijn in zenuw na vullen kies, Tandarts lijkt niet te luisteren naar mijn klachten.

Author:
Anoniem (niet gecontroleerd)
Posted:
za, 04/27/2019 - 21:31
Hallo.

Dit is mijn eerste bericht op dit forum, dus bij voorbaat excuses als ik enige regels waar ik niet van weet verbreek, of als dit in de verkeerde categorie staat. Ik heb een lange en gedetailleerde juridische hulpvraag, (TL;DR onderaan) en hoop dat jullie me hierbij kunnen adviseren.

Iets meer dan 2 maanden geleden had ik een afspraak bij de tandarts om o.a. een gaatje in een kies te laten vullen. Voor deze afspraak had ik geen last van deze kies. Na de behandeling kreeg ik pijn met kauwen. Zodra er iets op de kies drukte, voelde ik een diepe zenuwpijn op de plek van de vulling.

In een tijdsbestek van 10 weken na die eerste afspraak heb ik vier vervolgafspraken gepland om van dit probleem af te komen. Hieronder in het kort wat er in die afspraken is gebeurt:

Bij de eerste afspraak legde ik de pijn uit die ik sinds de behandeling had. De tandarts zijn reactie gaf mij de indruk dat ik onmogelijk pijn kon hebben. Hij besloot de kies een beetje bij te slijpen omdat de vulling misschien te hoog was. Het bijslijpen deed geen pijn, maar kauwen bleef even zo pijnlijk als voorheen.

Een week later heb ik opnieuw gebeld, dezelfde pijn, wat kon er aan gedaan worden? De tandarts dacht dat het misschien om tanderosie ging, en heeft een middeltje op de kies gesmeerd. Ik kon weer gaan.

Dit hielp niets, pakweg een week later planden we een nieuwe afspraak. Er is toen een röntgenfoto gemaakt van de kies. De tandarts zei dat er niets te zien was dat een probleem kon veroorzaken. Hij heeft toen een stukje afgeslepen van de kies recht boven de pijnlijke kies.

De volgende dag heb ik direct gebeld, ik had nog evenveel pijn als in het begin. Ik kon pas vijf weken later terecht voor een nieuwe afspraak. Dit omdat de vorige bezoeken vlotjes tussen andere afspraken door waren gepland, en hij bij deze afspraak de vulling zou verwijderen en vervangen. Dit is inmiddels gebeurd. Hij boorde de vulling uit de kies en boorde nog verder op de plek, en vulde het op. Ik zou volgens hem nog een tijdje “gevoeligheid” op de plek hebben, maar dat zou daarna helemaal weg zijn.

Dit was bijna een week geleden, en niets heeft geholpen. Bij alle afspraken gaven de tandarts en assistenten mij het gevoel dat mijn probleem niet serieus was, en ik maar zeurde. Ik hoefde voor de afspraken niet extra te betalen, maar het ging niet van harte. “Uit coulance” waren zijn woorden. Op mijn vragen of zijn verrichtingen voor minder pijn zouden zorgen, zei hij dat hij “geen wonderen kon verrichten”, en verder niets.

Ik zou voor een second opinion naar een andere tandarts kunnen gaan, maar dat gaat me veel geld kosten. Ik heb me al vaak een halve dag moeten afmelden van werk, waardoor ik als ZZP-er veel geld misloop.

Wat kan ik doen om van mijn probleem af te komen? Deze tandarts maakt met hopeloos. Ik kan al twee maanden niet normaal eten van de pijn. Ik wil het niet zo ver laten komen dat ik dit juridisch moet gaan aanvechten, mede omdat ik niet weet niet of ik een advocaat kan betalen.

Alle hulp en suggesties zijn welkom. Alvast ontzettend bedankt.

TL;DR:

Zenuwpijn in een kies na gaatje vullen, tandarts neemt na vaak terugkomen het probleem nog steeds niet serieus, en lijkt niet verder te willen helpen.
vV

lastig te beoordelen vanachter de pc, zonder beeld en info uit dossier.
De röntgen foto's erbij kan al een hoop schelen. voor de rest is het nu gissen.
Tandarts heeft wel elke keer een afspraak gegeven, en wat ie gedaan heeft zijn logische stappen eigenlijk. Dus neemt ie de klachten wel serieus. Dat het allemaal niet lukt is een tweede, maar het gebeurt wel vaker dat het lichaam anders reageert dan je verwacht/hoopt of denkt.
Zijn er nog andere klachten in het hoofd hals gebied, anders dan die ene kies? hoofd/nekpijnen, pijn regio kaakgewrichten (oor) , wellicht pijn met slikken , e.d.?
di, 04/30/2019 - 08:31 Permalink