bruine streep en zwarte puntjes (voor)tanden

Author:
oliverbritt
Posted:
ma, 04/15/2019 - 14:06
Hopelijk kom ik hier tot meer informatie wat betreft mijn 'probleem'.
Ik denk intussen een jaar of 6 terug dat mijn beugel eruit is gegaan, sindsdien heb ik een hele lelijke horizontale bruine streep op mijn voortand (boven). Daarnaast nog wat lichte plekjes, allemaal ontstaan in de tijd van mijn beugel. Die lichte plekjes vind ik niet zo heel erg. Echter zijn er ook inimieni zwarte puntjes te vinden op enkele tanden. verschil met de streep op mijn tand is dat de puntjes voor mijn gevoel niet 'in' de tand zitten. De streep op mijn voortand wel, waarschijnlijk dus ontstaan door een beschadiging of iets dergelijks

nu heb ik voor een bijna een jaar terug de tandarts gevraagd er wat aan te doen voor langdurige termijn, omdat ik er zelf erg onzeker door ben, er wordt zo vaak gezegd van er zit wat op je tand, waarop ik dan moet antwoorden dat dat niet zo is en mijn tand zo is --> gevolg nog meer onzekerheid. Tandarts heeft er toen als het ware een laagje vulling op gedaan, dit heeft behoorlijk wat gekost voor mij als student (paar 100 euro). Sinds die behandeling was het weer heel mooi, een mooi geheel en geen streepje of vlekken of puntjes te zien, echter is nu alles weer zichtbaar en weet ik zelf niet hoe dat komt. Het is net alsof de vulling er is afgebrokkeld

mijn vraag aan jullie:
wat kan ik hier nog aan doen? en kan ik eventueel terug gaan naar de tandarts en vragen om dezelfde behandeling zonder te betalen gezien de vorige niet gelukt is blijkbaar (er was gezegd dat dit voor hele lang tijd zal helpen), of juist een andere behandeling?
ik ben echt radeloos, en vind het zelf echt afschuwelijk om te zien
belangrijk om te vermelden is dat ik in het weekend wel eens een sigaretje wil opsteken, maar lees hierin hooguit 5 á 6 sigaretten in de hele week. Ik drink geen koffie of thee of wijn, hooguit een biertje in het weekend. voor de rest eigenlijk altijd water

hieronder de foto, streep zit op linker voortand, foto is net andersom, zwarte puntjes: 1 boven streep, 1 grotere op andere voortand en nog ergens op de hoektanden (staat niet op de foto)
Attach
oliverbritt

Als antwoord op door vV

erg onscherpe foto, maar ik vermoed dat het met even polijsten wel geregeld is. waarschijnlijk wat verkleuring op overgang composiet, komt vaker voor, en is niet iets wat verkeerd gedaan is of zo.


bedankt voor je snelle reactie, ik krijg even geen scherpere foto, polijsten is al vaker gedaan. helpt maar voor enkele weken.
di, 04/16/2019 - 11:53 Permalink