Black triangles na paradontitis

Author:
Nicky86
Posted:
zo, 04/14/2019 - 20:08
Hallo allemaal,

Een aantal weken geleden heb ik mijn laatste paradontitis behandeling gehad. Het tandvlees geneest goed, ziet er weer rose uit en bloedt niet meer. Dus dat gaat de goede kant op!

Het enige wat ik er helaas voor terug gekregen heb zijn black traingles. Gelukkig niet bij mijn bovenste voortanden dus als ik lach of praat zijn ze gelukkig niet zichtbaar. Maar bij mijn bovenste hoektanden en me voorste ondertanden en hoektanden is het tandvlees behoorlijk terug getrokken. Ik stoor me er een beetje aan..

Is hier iets aan te doen? Of moet ik hiermee leren leven even drastisch gezegd.. ;)

Ik heb binnenkort weer controle bij de tandarts. Zie er tegenop omdat ik bang ben wat hij er van gaat zeggen..

Waarschijnlijk speelt het voornamelijk allemaal tussen mijn oren, dit paradontitis avontuur heeft me wat onzeker gemaakt over me gebit.....
Lieneke

Laat ik als eerste zeggen dat je niet bij de voor jou juiste tandarts zit als je je niet veilig genoeg bij hem/haar voelt om dit soort problemen te bespreken.
Vervolgens wil ik je de vraag stellen of 'ik stoor me er een beetje (!) aan' een dermate irriterende factor is om iets te laten doen waardoor mogelijk je tandvlees weer wat verslechterd. Is een behandeling echt gewenst of is er een mogelijkheid dat je even aan de nieuwe situatie moet wennen en je het nu belangrijker voor jezelf maakt dan het eigenlijk is? Of kan je hier echt niet meeleven en moet er in jouw beleving echt iets aan gebeuren? Want er is van alles mogelijk, maar je kan je afvragen of het geen 'overtreatment' is voor jou en je portemonnee of dat je er zelfs een nieuw probleem mee creëert. Dit zijn gezonde vragen om af te vragen, want geloof me...er zijn zat praktijken die je graag willen helpen met iets wat misschien helemaal niet zo'n groot probleem voor je is....
ma, 04/15/2019 - 08:56 Permalink
Nicky86

Als antwoord op door Lieneke

Bedankt voor je reactie!

Nou mijn huidige tandarts is verhuist naar andere praktijk, dus heb nu een nieuwe tandarts toegewezen gekregen.

Ik denk dat je gelijk hebt hoor, ik moet gewoon wennen aan de nieuwe situatie hoe het er nu uit ziet. Mijn vrouw zegt dat ook tegen mij, dat ik er te veel mee bezig ben, en dat alleen ikzelf dit zie, want andere zien het niet of nauwelijks..

In juli heb ik mijn herbeoordeling bij de MH.
Misschien dat ik daarna wat meer rust heb als ze mij verteld hoe het er voor staat :)
ma, 04/15/2019 - 09:25 Permalink