Bruine plek voortanden onder

Author:
Lilly123
Posted:
za, 03/09/2019 - 20:02
Ik heb steeds een bruine plek tussen mijn voortanden onder. Als dat bij een controle is schoongemaakt is het weer even goed, maar een maand later zit het er weer. Wegens omstandigheden (werk & reistijd) vind ik het nogal een uitdaging om überhaupt een afspraak voor preventieve controle te maken binnen openingstijden, laat staan voor een maandelijkse schoonmaakbeurt - dus ik zou het liefst zelf leren om dat piepkleine storende plekje zelf schoon te maken. Het zit aan de buitenkant, voorkant, ik kan er goed bij, ik kan het goed zien - ik kan me niet voorstellen dat ik dat, met het juiste apparaat, niet zelf zou moeten kunnen. Mijn gebit is volgens mij vrij ongecompliceerd.

Wat voor apparaatje zou ik kunnen aanschaffen om dit stukje bruin netjes te kunnen houden, zonder daarbij schade aan te richten aan mijn gebit?
Thecorrs01

Enig iets wat ik me kan voorstellen is een borstelkop -neem aan dat je electrisch poetst- met rubber/kunststof elementen. Je kunt dit betere alleen voor die ene tand gebruiken omdat sommige borstelkoppen met rubber elementen door verkeerd gebruik schade aan het glazuur kunnen veroorzaken. Ik snap trouwens niet hoe dat plekje daar zo komt. Ga anders eens naar een mondhygiënist, die kan je het beste adviseren
za, 04/06/2019 - 22:58 Permalink
Lieneke

Ik geloof niet dat het rubber nou wonderen verricht...als het er eenmaal zit, kan je het zelf niet verwijderen. Je kunt het enkel voorkomen. De meeste aanslag wordt echt door roken veroorzaakt. Zolang je rookt, zal er aanslag blijven ontstaan.
ma, 04/08/2019 - 08:31 Permalink