Perio aid na schoonmaken mondhygieniste

Author:
Klaproosje
Posted:
zo, 03/24/2019 - 01:07
Hallo allemaal!

Ik ben 2 dagen geleden voor de 1e van 4 behandelingen voor mijn parodontitis bij de mondhygieniste geweest. Nu moet ik 2x daags spoelen met perio aid en 1x daags mijn ragertjes erin dopen voordat ik ze gebruik.
Ik heb wat last van de bekende bijwerkingen en dat is prima, maar bij het uitspugen van de spoeling zitten er allemaal lichtblauwe zachte ‘stukjes’ bij. Weet iemand wat dit is en moet ik me hier zorgen over maken?
Ook vroeg ik me af hoe lang ik moet blijven spoelen met de perio aid. Volgens mijn mondhygienste moet ik dit gewoon blijven doen totdat alles na de laate behandeling genezen is. (De 4 behandelingen vindin plaats over een tijdsbestek van 6 weken). Maar ik heb gelezen dat je perio aid niet langer dan 3 weken aanhouden mag gebruiken. Is dit dan niet slecht voor mijn tanden/tandvlees om het 7 weken constant te gebruiken?

Vele groetjes!
Chris123

Hallo,

Ik heb in januari 4 flapoperaties gehad en dus ook 4 weken perio-aid gebruikt.En ik zag ook die lichtblauwe zachte stukjes,soms meer dan andere keren.Naar mijn idee is het gewoon de perio-aid die een verbinding aangaat met tanplak en/of mondslijm,tandpasta waardoor die blauwe stukjes ontstaan.En zelf heb ik dus ook ruim 4 weken perio-aid gebruikt en mijn tandvlees is prima genezen ook mijn tanden hebben er niet onder geleden.Alleen ging de smaak van die perio-aid mij op een gegeven moment tegenstaan.

Succes!
zo, 03/24/2019 - 11:45 Permalink
Klaproosje

Als antwoord op door Chris123

Bedankt voor je reactie Chris. Goed om te horen dat bij jou alles goed is gegaan! En fijn om te weten dat die blauwe stukjes dus niet abnormaal zijn. Hoop dat het bij min straks ook allemaal goed afloopt.

Groetjes!
zo, 03/24/2019 - 20:31 Permalink
Lieneke

Als antwoord op door Klaproosje

Klopt, het bindt. Perio Aid mag je best langer gebruiken als dit het advies is. Ik moet zeggen dat ik het haast nooit meer voorschrijf. Je mond droogt wat uit waardoor er meer tandsteen ontstaat. Bovendien kan ik dan niet goed zien of iemand nu zelf goed poetst of niet. Maar goed...ieder zijn eigen methode...er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
vr, 03/29/2019 - 14:00 Permalink