Los stukje tandvlees na behandeling MH

Author:
Nicky86
Posted:
vr, 03/08/2019 - 18:16
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel onder behandeling bij de MH voor parodontitis. Ik heb gisteren de 3de behandeling gehad en over 2 weken de laatste van de 4.

Tot zover weinig tot geen klachten gehad van de behandelingen. Alleen voelde ik gister iets tussen me kiezen zitten aan de behandelde kant.
Voorzichtig met de ragger tussen de kiezen gegaan en toen leek het weg. Nu voelde ik het straks weer, weer met de ragger en toen zat er een stukje tandvlees aan me ragger.
Leek meer op velletje tandvlees. Kan dit komen door de behandeling van gisteren? MH heeft gister wel bij die kies flink moet werken. Misschien tandvlees beschadigd/gescheurd? Als ik nu met mijn tong tegen die kiezen aanduw, voelt dat beetje raar alsof er nog iets tussen zit?

Komt dit vaker voor of moet ik even bellen maandag naar MH?
Lieneke

Het kan zijn dat er ongezond tandvlees naar boven komt. Dat is granulatieweefsel en het is prima als dat eruit komt. Dit weefsel wordt tijdens chirurgie (flap-operatie) ook weleens weggeknipt. Tegenwoordig wordt dit niet meer gedaan omdat het geen meerwaarde kent.
ma, 03/11/2019 - 11:55 Permalink
Nicky86

Als antwoord op door Lieneke

Bedankt voor je reactie Lieneke.
Ik heb inmiddels geen last meer van dat losse tandvlees stukje.

Ik merk wel dat mijn tandvlees is terug getrokken door de genezing van de paradontitis.
Voornamelijk bij mijn onderste voortanden, heb ik "black triangels". Gelukkig zie je dat verder niet omdat mijn lip ervoor zit. Zelf stoor ik me er wel aan.. :(
Volgende week laatste behandeling en dan 3 maanden wachten tot herbeoordeling van de pockets. :)
do, 03/14/2019 - 10:25 Permalink