Loszittende voortand help?

Author:
Anni
Posted:
ma, 02/11/2019 - 21:20
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier maar heb een vraag eigenlijk voor iemand anders. Die persoon heeft altijd rechte voortanden gehad. Nu meer dan een jaar zit 1 voortand lager dan de ander. Hij is naar de tandarts gegaan en heeft een verwijsbrief gehad voor de paradontoloog. In ieder geval iets met zijn tandvlees. Meer heeft de tandarts niet uitgelegd over wat de paradontoloog gaat doen. Hoe krijgt de paradontoloog de tand dan weer op zijn plaats. Zou iemand me dit kunnen uitleggen?
vV

sorry, wat weinig info. Wellicht kan er gewoon even doorgevraagd worden bij de eigen tandarts, lijkt mij beter. Wanneer die persoon niet zo mondig is, wellicht een afspraak maken dat er iemand meegaat die dat wel is, en vooraf even vragen opschrijven om te voorkomen dat e riets vergeten wordt. De tandarts hoort echt meer info te geven hierover.
di, 02/12/2019 - 08:29 Permalink
Lieneke

Als ik naar de parodontoloog stuur, dan heb ik een probleem waar ik zelf niet uitkom. We hebben dan dus advies nodig van iemand die nog meer (ja, het is bijna niet voor te stellen ;) ) weet dan ik. Na grondig onderzoek kan de parodontoloog bekijken of en hoe hij/zij het kan oplossen. Dus het niet alleen iemand die een trucje doet, maar die vooral bekijkt wat de beste oplossing zou kunnen zijn. Het kan zijn dat de tand verzakt is doordat het kaakbot is aangedaan. De parodontoloog onderzoekt hoe het zo is gekomen en zal daar uitleg over geven.
do, 02/14/2019 - 12:38 Permalink