19 jaar beugelen

Author:
Dylanvld
Posted:
ma, 02/11/2019 - 01:30
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje van plan om een beugel te nemen.
Ik heb nog nooit eerder een beugel gehad en ben daarom beetje informatie aan het verzamelen. Ik wil graag een beugel omdat ik soms voor mijn gebit schaam ( spleetje)

1 ding waar ik mee zit is de verzekering. Ik ben av student verzekerd bij DSW dus 75% van €685 wordt vergoed! Ik ben bang dat ik hele hoge kosten ga krijgen en mijn vraag is, is dit een goed idee om dan te beginnen? Of moet ik verder zoeken naar een verzekering dat meer vergoed ?

En stel ik doe het en mijn kosten lopen op tot €2000 euro totaal. Kan ik dan zelf mijn eigen kosten ook in termijnen betalen of moet dat in 1 keer?

Sorry voor als mijn vragen dom overkomen, ik wil graag jullie ervaring weten en hoe jullie het best verzekerd zijn..

Bedankt alvast!
Ruben Hertsenberg

Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje van plan om een beugel te nemen.
Ik heb nog nooit eerder een beugel gehad en ben daarom beetje informatie aan het verzamelen. Ik wil graag een beugel omdat ik soms voor mijn gebit schaam ( spleetje)
1 ding waar ik mee zit is de verzekering. Ik ben av student verzekerd bij DSW dus 75% van €685 wordt vergoed! Ik ben bang dat ik hele hoge kosten ga krijgen en mijn vraag is, is dit een goed idee om dan te beginnen? Of moet ik verder zoeken naar een verzekering dat meer vergoed ?
En stel ik doe het en mijn kosten lopen op tot €2000 euro totaal. Kan ik dan zelf mijn eigen kosten ook in termijnen betalen of moet dat in 1 keer?
Sorry voor als mijn vragen dom overkomen, ik wil graag jullie ervaring weten en hoe jullie het best verzekerd zijn..
Bedankt alvast!

Hoi.

Dit jaar kun je niet meer van verzekering wijzigen (pas in december voor het volgende jaar). Maar ik weet dat VGZ en Zilverenkruis redelijk voorwaarden hebben voro orthodontie. Zelf ben ik daar ook naar aan het kijken. Ik zit bij VGZ. Er geldt wel een restrictie: je mag geen verzekering met orthodontie pakket nemen als je zeker weet dat je een beugel gaat nemen. Erg theoretisch...
ma, 02/11/2019 - 18:23 Permalink
vV

Als antwoord op door Ruben Hertsenberg

hangt een beetje ervan af wat het probleem precies is, ene beugeltraject is het andere niet. Voor >18 jaar geldt geloof ik een grof gemiddelde van ongeveer 2 jaar behandeling en regio 2000-2500 kosten (mede afhankelijk van totale behandelduur en ernst afwijking). Wil je een preciser getal zal je een orthodontist een behandelplan moeten laten opstellen, om dat te doen zullen foto's en gebitsmodellen gemaakt moeten worden denk ik.
Voor verzekering: vergelijkmondzorg punt nl

regelingen mbt betalingen is in overleg behandelend orthodontist, die zijn vrij hun eigen betaalvoorwaarden en regelingen op te stellen.
di, 02/12/2019 - 10:15 Permalink