Bovenkaak verbreden & onderkaak verlengen

Author:
Liya
Posted:
ma, 01/21/2019 - 13:09
Hoi Iedereen,

Ik ben nieuw hier en ben 28 jaar. Na zoveel jaren heb ik besloten om te beginnen met de behandeling. Ik heb wel kleine twijfels.

Jaren heb ik me geirriteerd aan mijn tanden. Als ik lachte iedere keer hand voor me mond. Ik wil graag een mooi gebit. Om een mooi gebit te krijgen is een operatie noodzakelijk. Ze willen mijn bovenkaak verbreden en daarna onderkaak verlengen. Ik ben zo bang voor de operaties. Ik zou graag ervaringen willen lezen. Deed het veel pijn? Heb je er nog iets aan overgehouden? Binnen hoeveel weken je helemaal opgeknapt ben. Ik heb ook een peuter rond lopen, het zal wel moeilijk worden voor mj.

Alvast bedankt!
JustTessa09

Hoi Iedereen,
Ik ben nieuw hier en ben 28 jaar. Na zoveel jaren heb ik besloten om te beginnen met de behandeling. Ik heb wel kleine twijfels.
Jaren heb ik me geirriteerd aan mijn tanden. Als ik lachte iedere keer hand voor me mond. Ik wil graag een mooi gebit. Om een mooi gebit te krijgen is een operatie noodzakelijk. Ze willen mijn bovenkaak verbreden en daarna onderkaak verlengen. Ik ben zo bang voor de operaties. Ik zou graag ervaringen willen lezen. Deed het veel pijn? Heb je er nog iets aan overgehouden? Binnen hoeveel weken je helemaal opgeknapt ben. Ik heb ook een peuter rond lopen, het zal wel moeilijk worden voor mj.
Alvast bedankt!

hoi hoi
ik ben zelf 16 en heb 6 weken geleden een kaak operatie gehad (boven en onderkaak plus iets bij mijn kin ook zijn er 3 verstandskiezen verwijderd)
ik streste um echt dood voor de operatie. achter af valt alles reuze mee. wel een doof gevoel hier en daar hou er rekening mee dat je 6 weken vloeibaar tot zacht moet eten want je mag geen kracht zetten met je kaak. omdat druk op je kaak slecht is. ook mag je in deze 6 weken niet tillen en bukken. ik ben in deze periode doordat je zo weinig kan eten ben ik 6,5 kg afgevallen. maar zo dra je weer meer gaat eten en meer kan eten kom je dit ook weer zo aan. ik heb morgen mijn 6 weken controle.
ma, 01/28/2019 - 20:25 Permalink
Vlindermeisjee

Beste Liya,

Wat knap dat je het traject in wilt gaan!
Ik ben ook 28 en ik heb op mijn 24e hetzelfde ondergaan. Ze hebben mijn bovenkaak verbreed (corticotomie) in november 2014. Ik heb een hyrax gehad waarmee ik mijn bovenkaak uit elkaar draaide. Daarna heb ik brackets gekregen en heb ik een hele tijd met een gat van 1 centimeter tussen mijn tanden gelopen. Dit is door de brackets naar elkaar toe gezet. In mei 2016 heb ik mijn tweede operatie gehad (osteotomie) om mijn onderkaak iets naar voren te zetten. In juli 2017 mocht mijn beugel eruit. Ik ben zelf zó blij dat ik het gedaan heb. Ik heb er geen moment spijt van gehad. Na mijn operatie heb ik ook weinig last gehad. Zeker mijn eerste operatie viel me ontzettend mee, ik kon al vrij snel weer normaal eten en heb maar 1 week wat paracetamol gebruikt. Mijn tweede operatie was vervelender, dit omdat ik bij deze operatie nog maanden een doof gevoel had in mijn lip en kin. Ik was erg bang dat de zenuwen te erg beschadigd waren. Maar gelukkig kreeg ik langzaamaan mijn gevoel weer terug en het is nu alweer een tijdje normaal. :) Ik zou zeggen, twijfel niet en kies voor die mooie glimlach! Ik ben er nog elke dag blij mee als ik in de spiegel kijk ;) Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze dan gerust!
wo, 05/08/2019 - 22:13 Permalink
Noelleke

Als antwoord op door Vlindermeisjee

Spannend!
Ik onderga op 5 juni mijn verbreding en dan volgend jaar mijn onderkaak.

Ik krijg alles vergoed ivm medische indicatie. Ik lees mee hier, want zoveel recente dingen zijn er niet te vinden.
Alle berichten zijn heel oud, lijkt haast alsof het minder gedaan wordt tegenwoordig.
ma, 05/13/2019 - 22:44 Permalink