Waar te beginnen voor een behandeling ?

Author:
Ponylion
Posted:
za, 01/26/2019 - 22:05
Dag iedereen,

Ik ben 24 jaar en begin last te krijgen van mijn uiterlijk, op 13-14 jarige leeftijd is mij meermaals een beugel aangeboden via mijn vorige tandarts waarna ik het iedere keer heb afgewezen omdat ik geen slachtoffer wou worden van pesterijen op school. Nu op latere leeftijd begin ik er toch erg last van te krijgen, mijn onderkaak staat niet goed in verhouding met mijn bovenkaak alhoewel de beet zelf prima functioneert. Door de slechte verhouding lijken mijn wangen boller dan dat ze werkelijk zijn, en vaak krijg ik dan ook de opmerking of ik last heb van een ontsteking, waarvan zelfs een keer een tandarts assistente die vraag stelde. Ik begin die opmerkingen nu wel een beetje zat te worden om eerlijk te zijn.


Ik leg nu vaak mijn tong op mijn voortanden waardoor mijn onderkaak automatisch naar voren trekt, mijn wangen vallen hierdoor minder op en de verhouding lijkt dan zelfs normaal te worden zoals de mensen om mij heen, maar ik kan natuurlijk niet normaal praten met een tong op mijn voortanden haha. Soms raken de spieren ook vermoeid wat er overigens ook voor zorgt dat ik mentaal vermoeid raak (''oh shit, heb mijn tong weer laten vallen, hup snel terug die tong''). Graag wil ik hier wat aan laten doen maar weet gewoon niet goed waar ik nou moet beginnen. Wie, wat, waar, hoe?


Heeft iemand advies, of een idee waar ik kan beginnen met het in werk stellen van een behandeling?
Nikki de Graaf

Hoi Ponylion, het lijkt mij verstandig deze vraag te richten aan je tandarts. Deze kan je doorverwijzen. Ik had ongeveer dezelfde klachten en bij mij was er een kaakoperatie nodig. Mocht je hetzelfde traject doorlopen dan heb ik een survival boek voor je dat je erg gaat helpen!

Ik ben kaakoperatie patiënt en zat vooraf boordevol vragen en spanning voor wat leek de meest enge beslissing ooit! Aan de ziekenhuisfolder had ik helemaal niets, ik wilde graag recepten zien, een handige lijst met wat mee moest naar het ziekenhuis, een eetschema zodat ik niet te sterk zou gaan vermageren en een ervaringsverhaal lezen zodat ik wist wat mij te wachten zou staan.

Na 2 kaakoperaties, een kin-correctie en twee beugels waaronder een hyrax weet ik nu echt hoe het is om dit traject te ondergaan. 22 februari deel ik mijn verhaal en tips en trucs over bovenstaande in mijn eerste boek "Lachen is het beste medicijn".

Jij bent natuurlijk meer dan welkom bij de boeklancering. Daar kan jij ook een gesigneerd exemplaar van het boek bemachtigen.

Via https://www.facebook.com/events/330902494195363/ kan jij je aanmelden. Mocht jij er niet bij kunnen zien, via mijn website, https://IkBenNikki.nl zijn een groot deel van de verhalen te lezen en kan jij het boek ook bestellen. Na 22 februari 2019 is deze ook te koop via www.bol.com
Attach
zo, 02/10/2019 - 19:31 Permalink