Implantaten en kronen

Author:
Golddigger
Posted:
do, 01/24/2019 - 13:30
Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden eindelijk mn kiezen weer linksboven, dat wil zeggen drie kronen op twee implantaten. Dat heeft heel erg lang geduurd. Bij Acta moet je geduld hebben maar de eerste keer paste de brug niet feilloos op de implantaten dus het moest over.
Bij het inbrengen maandag deed het pijn dus alsnog moest er iets van de bovenkant afgehaald worden.
Esthetisch vond ik het meteen niet mooi want het zit een stuk hoger dan mijn eigen kiezen aan de rechter kant, dat zie je heel duidelijk, dus dat is een. De docent vertelde mij dat de kiezen niet langer kunnen omdat dan de kiezen te hard op elkaar komen en doordat er geen vering meer is door de implantaten, zou dat de kronen snel kunnen beschadigen. Oke klinkt logisch.

Het voelt nu goed geen pijn.
Maar........ behalve dat het niet mooi is door het grote hoogte verschil (noem je dat zo?) lijkt het toch ook dat de kiezen niet voldoende op elkaar komen als ik kauw. Wel een beetje maar het is alsof ik niet goed door kan kauwen zeg maar.
Wat moet ik doen? Betalen ga ik wel, geen probleem, ik krijg nog een en ander terug van verzekering. De rekening komt op vorig jaar omdat het zo belachelijk lang heeft geduurd!
Ik wil graag een second opinion, maar daar wil ik niet voor gaan betalen.
Wat raden jullie mij aan?