Erg ziek na het zetten van beugel

Author:
Ess95
Posted:
wo, 10/03/2018 - 14:09
Hoi allemaal,

Ik zit even heel erg met mijn handen in het haar vandaar dit topic.
Ik heb nu precies een week geleden een beugel laten zetten. Sindsdien voel ik me erg zwak en ziek. Ik heb o.a. last van vermoeidheid, duizeligheid, misselijkheid, een opgeblazen gevoel in mijn buik, een wazig zicht, een slechte concentratie en vooral een algeheel gevoel van zwakheid.
Ik ben een gezonde vrouw van 23 en ik heb me nog nooit zo gevoeld. Ik heb hier vrijdag al mee naar de orthodontist gebeld en de receptioniste zei dat ze dit nooit eerder had gehoord en dat ik hier beter mee naar de huisarts kan gaan. Daar heb ik voor a.s. vrijdag een afspraak staan.
Ik vroeg me af of iemand dit ook heeft gehad of misschien een idee heeft wat er aan de hand kan zijn? Ik zie mezelf op deze manier niet mijn studie afronden en zelfs mijn bijbaan wat ik nu al 1.5 jaar doe kost moeite, maar ik vind het tegelijk ook zonde van het geld om de beugel er weer uit te laten halen.
Ik moet de beugel er aan de bovenkant 4 maanden in houden (dit zou mooier zijn, maar hoefde niet) en aan de onderkant 9-12 maanden. Het gaat om 2 ondertanden die ietsje scheef staan. Zou de orthodontist dit proces kunnen versnellen?
Ik denk zelf dat ik misschien een intolerantie heb voor een materiaal waar de beugel van gemaakt is of dat de assistente (die de beugel erin zette) me heeft besmet met iets, maar dit zijn puur vermoedens. Ik heb geen idee hoe ik achter de oorzaak moet komen, maar 1 ding staat vast en dat is dat ik last heb van deze symptomen sinds die beugel erin zit.

Iemand die enig advies heeft wat ik nu kan doen?
Romy32

Wat vervelend zeg.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat dit kan zijn.
Zou het niet gewoon een griepje kunnen zijn, dat puur toevallig samenvalt met je eerste beugelweek?
Ik weet wel dat mensen allergisch kunnen zijn voor nikkel (wat vaak in orthodontische materialen zit), maar of je daar echt zo ziek van kan zijn...?

Of voel je je misschien al wat beter?
do, 10/04/2018 - 19:42 Permalink
Lisanne2000

En is er al wat bekend? Mijn idee. Beugel eruit! 1 en 1 is 2. Beugel erin. Jij ziek. Gewoon kijken naar een beugel met materiaal waar je wel tegen kan. Deze beugel is zeker van metalen? Niet alleen kun je daar allergisch op reageren. Ook trekt het straling van zendmasten aan. Als laatste kan het een soort metaalvergiftiging zijn aangezien we via chemtrails ook al behoorlijk worden besproeid met aluminium. ( chemtrails= strepen in de lucht) jij kent jezelf het beste jij voelt het. En elke arts waar je komt gaat opnieuw dokteren. Dat is wat ze doen. Maar daar word jij niet beter van. Mijn advies. Beugel er meteen uit.
di, 11/13/2018 - 20:40 Permalink