Ontzettende pijn met noodvulling

Author:
EdwinD
Posted:
vr, 01/11/2019 - 18:23
Hallo,

Afgelopen dinsdag ben ik naar de tandarts geweest met pijnklachten en is er een start gemaakt met een wortelkanaalbehandeling.
Na de behandeling kreeg ik steeds meer pijn, daarom ben ik vanmiddag teruggegaan.
De tijdelijke vulling werd eruitgehaald en ze gingen opnieuw even vijlen. Dit was wat gevoelig aangezien er nog wortelresten zaten. Toen dit klaar was had ik helemaal geen last meer.
Ik had dus geen pijn meer totdat er iets in mijn kies gedrukt werd (noodvulling?). Dit gaf meteen flinke pijnscheuten die erger waren dan de pijn waarvoor ik daar kwam.

Dit had ik aangegeven aan de tandarts maar ik werd teruggestuurd met "ja er kan wat napijn zijn, succes".

Mijn vraag: is het normaal dat het zo'n erge pijn doet als er een noodvulling of is het verstandig contact op te nemen met de spoedtandarts?
Romy32

Wat vervelend, hoe gaat het nu met je?

Dat juist na het plaatsen van de noodvulling de pijn kwam opzetten, kan met de druk te maken hebben.
Er zit natuurlijk bij de wortelpunten iets niet goed, vandaar de wortelkanaalbehandeling.
Door de noodvulling kan de druk van de ontsteking niet weg.
za, 01/12/2019 - 12:29 Permalink
EdwinD

Als antwoord op door Latoya13

Blijkbaar zat er inderdaad wat druk op. Ook is er een flinke ontsteking.
Er zit nu een vulling in die wat minder drukt, dit verminderde de pijn al snel maar nam het niet helemaal weg.

Ook had ik in eerste instantie niet te horen gekregen dat ik tijdelijk meer pijnstillers mocht hebben. Met een hogere dosis ibuprofen/paracetamol lukte het uiteindelijk om de pijn onder controle te krijgen.
Op dit moment is de pijn zo goed als weg en kan ik dus zonder pijnstillers wachten op de volgende afspraak over een maand, waar de wortelkanaalbehandeling afgemaakt kan worden.
ma, 01/14/2019 - 23:09 Permalink