Linguale beugel vergoed vanuit basisverzekering als er een medische noodzaak is?

Author:
gbr77
Posted:
vr, 01/11/2019 - 13:20
Hallo,

Ik heb een diepe beet en heb een beugeltraject+ kaakoperatie nodig. Mijn vorige ortho had een aanvraag naar mijn vorige verzekering gestuurd voor de beugel (z&z) en deze was goedgekeurd. Ze zouden een bedrag van 4000,- uitkeren voor de behandeling. Dit was echter voor een normale slotjesbeugel. Ik wou echter een linguale beugel, iets wat mijn vorige ortho niet kon.

Nu ben ik overgestapt naar een nieuwe verzekering (CZ)en een nieuwe ortho die de linguale methode wel kan toepassen. Gister is er een aanvraag gestuurd naar de verzekering voor dezelfde behandeling maar met een linguale beugel. 10 dagen afwachten nu dus.

Heeft iemand een idee of linguale beugels vergoed worden als er een medische noodzaak is? En als niet het hele bedrag vergoed wordt wel het bedrag van een normale beugel vergoed wordt en dat ik zelf de extra kosten bij betaal?
vV

Als antwoord op door gbr77

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Die oude machtiging kan overgezet worden naar nieuwe verzekering en vehandelaar. Mijn vraag is wat het medische argument is voor die linguale beugel.
Die wordt denk ik ( maar met 2 argumenten goedgekeurd: wanneer het met zelfde resultaat goedkoper is, of wanneer conventioneel niet kan.
za, 01/12/2019 - 09:30 Permalink