Verstandskies getrokken, genezen tandvlees blijft dik

Author:
Maria90
Posted:
wo, 11/21/2018 - 14:49
Alle 4 mijn verstandskiezen zijn jaren geleden getrokken, maar de verstandskies rechtsonder was getrokken vóór hij echt doorkwam, die is eruit gesneden en gebroken (ging niet makkelijk). Ik heb er geen last van en het tandvlees is helemaal genezen ondertussen, maar ik merk dat het tandvlees daar nog steeds dik is, alsof de verstandskies er nog onder zit en bijna door komt. Waar mijn andere verstandskiezen zijn getrokken is gewoon een gat, daar houd het tandvlees op ter hoogte waar een tand zou beginnen. Rechtsonder is het tandvlees even hoog als een volledige tand.

Nu is mijn vraag: Waarom blijft mijn tandvlees rechtsonder zo dik? En kan het kwaad?

Ik ben ondertussen al heel vaak naar de tandarts geweest maar ik vergeet het steeds te vragen en hij zegt er niks over dus ik neem aan dat het geen kwaad kan, maar ik wil nu eigenlijk wel eens weten hoe het zit.
Koffie

Ik zie er geen topic over daarom plaats ik het maar even hier. Vorige week donderdag is linksonder mijn verstandskies getrokken. Eerlijk is eerlijk, hij was zo klaar. Maar het ging echt hard aan toe. Waarschijnlijk is er een zenuw geraakt want mijn kin en halve lip zijn nog steeds 'verdoofd'. Tevens heb ik gigantisch pijn in mijn kaak. Nou ja, eigenlijk mijn hele hoofd. Vlak bij het oor voel ik een soort bolletje naar voren gaan als ik mijn mind open. Het knarst verder niet of zo. Maar de pijn continu is niet te harden. Ik ben wel terug geweest naar de kaakchirurg en gaf ook aan dat de kaak echt pijnlijk is maar die heeft eigenlijk niet gekeken en de assistente het wondje laten uitspuiten. Zei dat het normaal was dat het zo ontwricht aanvoelde. Toen wist ik nog niet van dat bultje dat eruit kwam, maar ze heeft verder ook niet gekeken. Wat is het en wat kan ik doen om dit op te lossen?
vr, 12/21/2018 - 00:35 Permalink
Koffie

Als antwoord op door Lieneke

Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat het 'alleen maar gekneusd" is. Maar als ik mijn mond verder open doe, voel ik onder het oor een soort bolletje naar voren komen. Aan de andere kant niet. Dus nu ben ik bang dat , hoe heet dat, dat kaakkopje of de discus niet goed zitten.. Ik vind het eng.
vr, 12/21/2018 - 15:31 Permalink