Kan ik 1 tand laten rechtzetten met beugel?

Author:
Nergenss
Posted:
do, 12/06/2018 - 19:43
Hallo,

Ik heb een tand die scheef tegen mijn voortanden aan staat en omdat deze tand ook niet is volgroeid is die kleiner dan de andere. Mijn gebit ziet er 'redelijk' goed uit maar deze kleine scheve tand verpest het meer. Ik vroeg me dus af of ik een beugel nodig heb om alleen 1 tand recht te zetten. Dat heb ik aan mijn tandarts gevraagd en zij zei dat dat niet mogelijk is omdat mijn kaken gewoon hoed zijn. Ze adviseerde mij om de 'lege' gebied te laten opvullen en dat dat goed zou staan.

Een gebied laten opvullen vindt ik niet zo leuk klinken al zou het goed staan. Ik vraag me af wat ik er verder me kan doen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Attach
Chris888

Als antwoord op door Nergenss

Was je bij een echte orthodontist, of een tandarts die ook orthodontie doet?
Ik zou een consult aanvragen bij een echte en in ieder geval een andere, om te vragen wat de mogelijkheden zijn.

Een echte orthodontist heeft een vierjarige opleiding orthodontie gedaan, na tandheelkunde.
za, 12/08/2018 - 10:32 Permalink
Nergenss

Als antwoord op door Chris888

Was je bij een echte orthodontist, of een tandarts die ook orthodontie doet?
Ik zou een consult aanvragen bij een echte en in ieder geval een andere, om te vragen wat de mogelijkheden zijn.
Een echte orthodontist heeft een vierjarige opleiding orthodontie gedaan, na tandheelkunde.


Volgens mij was zij 'gewoon' tandarts. Toen ik vroeg wat ik aan die tand kan doen zei ze dat het opgevuld kon worden. En natuurlijk wou ze gelijk een begroting maken maar dat heb ik afgewezen.

Zou ik ook een foto naar een orthodontist kunnen sturen om informatie over mogelijke behandelingen te krijgen?
wo, 12/12/2018 - 17:58 Permalink