bovengebit op 4 implantaten teveel etens resten onder het klikgebit + ik heb na gele en blauwe nu rode ruiters

Author:
johja
Posted:
zo, 12/09/2018 - 00:58
hallo allemaal,
ik ben voor het eerst op julllie site ( forum ) ingelogd.
Ik heb sinds begin oktober een klikgebit zie hoofdregel.
de hele voorgeschiedenis zoals het trekken van resterende tanden en kiezen alsmede de verplichte wachtperiode i.v.m. het slinken van de kaak ( 6 maanden ) alsmede de feitelijke inbreng van 4 implantaten door een implantoloog is probleemloos verlopen. ik heb nimmer pijn gehad of ontstekingen opgelopen na het inbrengen van de implantaten.
Tot zover prima!
mijn probleem is tweeledig ; de blauwe en gele ruiters voldeden niet bij ( te zwak ) nu heb ik rode ruiters die wel voor meer houvastzorgen maar volgens mij nog steeds niet 100% ok. Bij het bijten van bijv. chocolade repen
of wat hardere broodjes of een appel schiet het klikgebit geheid even los.
het tweede probleem wat naar mijn idee ook deels te maken heeft met de stevigheid van de ruiters is dat steeds flink wat voedsel resten onder het klikgebit achterblijven. Ik moet dus het gebit steeds na een maaltijd schoons spoelen. De tandtechnieker van het tandarts centrum Multi Dental in den haag zegt dat er rondom eenafsluitende rand geplaatst kan worden aan het gebit.
Er schijnen ook nog sterkere ruiters te bestaan.
vraag wie heeft ervaring met bovenstaande problematiek en kan advies hierover geven.
M.VR.GR.
Johan Thierry
vV

ook met implantaten, zeker met locators zoals in dit geval, zijn er beperkingen aan gebruik. Het is nog steeds een hulpmiddel. De rand zou met een aanpassing beter afsluitbaar moeten kunnen, het loskomen met harde zaken als appels en harde broodjes kan wellicht met wat extra aandacht aan de kontakten met onder nog wat verbeteren met er zullen beperkingen blijven.
zo, 12/09/2018 - 15:25 Permalink
vV

ook met implantaten, zeker met locators zoals in dit geval, zijn er beperkingen aan gebruik. Het is nog steeds een hulpmiddel. De rand zou met een aanpassing beter afsluitbaar moeten kunnen, het loskomen met harde zaken als appels en harde broodjes kan wellicht met wat extra aandacht aan de kontakten met onder nog wat verbeteren met er zullen beperkingen blijven.
zo, 12/09/2018 - 15:25 Permalink