Heb ik echt geen gaatjes

Author:
Daisybloem.1
Posted:
ma, 11/12/2018 - 15:12
Ik heb sinds september een nieuwe tandarts. Ben bij me vorige tandarts weg gegaan omdat ik een lekkende vulling had waarvan ik zelf al voelde dat hij niet goed zat.
Tandarts bleef zeggen dat ik geen gaatjes had.Terwijl ik op de foto toch echt zag dat er een gaatje zat. En in een andere kies zat ook een gat die ontstaan is doordat niet alles goed weg geboord is. Ten minste dat denk ik als ik de foto zie. Een vulling met er onder een gat. Ik heb die twee problemen al iets van 7 jaar. En dus diepe gaatjes. Steeds me zorgen met de tandarts gedeeld, en gezegd dat ik bang was dat het wel gaatjes zijn. Maar hij zei dat ik dan maar een andere tandarts moest gaan zoeken. Nu zijn deze twee kiezen gevuld. Door me nieuwe tandarts. Die gelukkig wel zei dat het gaatjes waren. Maar nu wel twee diepe vulling. 1 van die twee is inmiddels getrokken. En die ander moet waarschijnlijk een wkb. Omdat er dus een diepe vulling in zit. Ook heeft hij een controle gedaan, en foto's gemaakt. Waarop twee gaatjes te zien zijn. Maar nu ben ik dus bang dat ik veel meer gaatjes heb. En deze mij niet verteld worden.
Graag zou ik hier de foto's willen plaatsen en jullie advies willen vragen. Ik hoop dat dit mogelijk is.
Alvast bedankt.
Daisybloem.1

Oke bedankt voor de snelle reactie.
De eerste foto is de foto van mijn vorige tandarts, waarvan hij zei dat het geen gaatje is. Het gaat om kies 4.7 . Alleen het zwarte stukje bovenin was volgens hem wel een gaatje.
Die heeft hij gevuld, en het onderste laten zitten. Daarna zag het er zo uit. Op de tweede foto te zien. Omdat het zwart is twijfel ik nog steeds of het nou een gaatje was of een inactief gaatje. Het tweede gaatjes zat boven in, links. Daar gaat het om kies 2.7. Te zien op de derde foto. De achterste kies, daar zat een groot gat die inmiddels dus gevuld is. Waarvan mijn vorige tandarts ook zei dat het geen gaatje was. Daar zit dus nu een diepe vulling. Nu heb ik weer twee foto's laten maken, en er zijn dus twee gaatjes geconstateerd, namelijk links onder. Het gaat om de 3.7 en 3.8 linguaal. Nu vraag ik me af of kies 4.7 een inactief gaatje kan zijn want ik heb al is op dit forum enkelen berichten gelezen. En ik heb in een bericht wel is gelezen dat zwart gaatje inactief kan zijn. En ik wou vragen of ik verder nog gaatjes heb want er zijn een aantal plekjes waar ik me zorgen om maak.
Alvast bedankt!
daisy.
Attach
ma, 11/12/2018 - 15:51 Permalink
Daisybloem.1

Als antwoord op door Lieneke

Dank je voor je reactie. Meer foto's heb ik helaas niet. Tandvlees is gecontroleerd inmiddels. Kies 4.7 is de vulling van vervangen en daar door een ontsteking gehad, die kies is inmiddels getrokken. Ik ben nu heel erg bang om nog meer kiezen kwijt te raken. Ik vroeg me af of in kies 2.6 ( aan de linkerkant en rechterkant op de foto) een gaatje kan zitten? En in kies 1.7 en 1.8 waar de kiezen tegen elkaar aan liggen zie ik ook een donker plekje, zou dat een gaatje kunnen zijn? En de kleine kies 2.4 lijkt ook wel iets te zitten. En in de 3.5 en in kies 3.4 waar de kiezen tegen elkaar aan liggen. En in kies 1.6 ( rechterkant op de foto) lijkt ook iets te zitten. Ik hoop dat je me kan helpen.
di, 11/13/2018 - 13:52 Permalink
hermina

Als antwoord op door Daisybloem.1

Vooraf even; ik ben geen tandarts of mondhygiënist. Jouw idee over cariës op de foto snap ik helemaal, en dat bleek dus ook zo te zijn (maar waarom geen WKB?). Voor de rest zou ik me geen zorgen maken, je kunt je er gek op staren maar zelf kun je dat gewoon niet beoordelen! Even weer vragen aan je eigen tandarts kan veel opluchting geven.
ma, 11/19/2018 - 01:46 Permalink