Gebitsprotese (onder)

Author:
Bezig-Bijtje
Posted:
do, 11/08/2018 - 19:49
Het is heel apart, het hele internet staat bol met vrijwel over alles informatie, alleen niet waaraan een gebitsprothese, in dit geval het ondergebit moet voldoen.
Ik heb zo veel ellende gehad met de volledige prothese, zelfs zoveel dat het helemaal overnieuw gemaakt moest worden, dat toen dat eenmaal gebeurd was en ik het nieuwe gebit gekregen had, ik er helemaal klaar mee was. Maar nu is het moment aangebroken dat ik voor controle moet,,,, en ik grote twijfels heb of het ondergebit wel goed is .
Dat het na een half jaar ruim begint te zitten is logisch en daarover kan ik wel het een en ander vinden (dat het opgevuld gaat worden o.i.d.), maar mijn grootste probleem van het begin af aan is, dat ik mijn tong niet uit kan steken zonder dat het gebit meekomt. Is dat normaal en onvermijdelijk.
Mij viel op dat ik bij het 'happen', ik mijn tong niet hoefde uit te steken, terwijl in het verleden, bij het maken van een ander gebit en bij een andere tandtechnieker, moest dat wel. Ik heb er nog naar gevraagd, maar mijn opmerking werd weggewimpeld. Bij voorbaat dank voor de reactie.
vV

het kan zijn dat de randlengte aan de binnenkant aan tongzijde te lang is.vaak levert dat dan ook pijnklachten op.
Helaas heeft 99% van de mensen met een ondergebit er last van dat hij makkelijk loskomt, dat is nu eenmaal inherent eraan dat ie op een smalle kaakwal ligt met aan beide zijden spieren van wang en tong. Dat kan gelukkig met 2 implantaten goed opgelost worden.
vr, 11/09/2018 - 09:27 Permalink