Kies meer pijn na vullen

Author:
Becky
Posted:
do, 10/11/2018 - 10:51
Op 1 oktober heb ik mijn kies laten repareren. De oude vulling was op.. had toen ook soms last.
Gisteren nacht kon ik opeens niet slapen van de pijn. Gisteren had ik nergens last van. En opeens vanmorgen kwam het weer vreselijk kloppend terug.
Tikken, aanraken alles doet pijn. Met ibu gaat het nu wel redelijk alleen eten gaat niet aan die kant. Heb de tandarts gebeld gisteren en daar werd me verteld dat ik nog een paar dagen moet wachten. Twijfel wat ik moet doen.
Bij de plek van de verdoving zit nu een kleine verdikking en als ik daarop druk doet alles pijn incl de kies. Is de verdovingsplek dan ontstoken en irritieert alles? Kan dit? Ofis dat onmogelijk? Moet maandag sowieso verstandskies laten trekken dus heb nog een stok achter de deur... maar toch...
vV

Als antwoord op door Becky

die verdikking wijst op een ontsteking. ipv vooruit te schuiven zou de tandarts (mits hij van het bestaan van die verdikking op de hoogte is gesteld) een afspraak voor vandaag uiterlijk morgen moeten geven. Wordt naar het lijkt een wortelkanaalbehandeling... Is het niet vandaag of morgen dan in het weekend, de kans is groot dat je de afspraak maandag niet gaat halen hiermee.
do, 10/11/2018 - 11:37 Permalink
vV

Als antwoord op door Becky

geprikt is er op 1 oktober toch? dat is nu 10 dagen geleden. wat er aan verdikking daarvan geweest zou zijn moet inmiddels weg zijn. En een serieuze pijnklacht moet volgens de regels binnen 24 uur gezien kunnen worden door de eigen tandarts, in kader van zijn normale openingstijden. Dus vandaag bellen is morgen gezien worden.
Hij is geen ambtenaar. ""geen tijd"' bestaat voor een zorgverlener niet bij spoed... mag niet ook.
do, 10/11/2018 - 13:19 Permalink
Becky

Als antwoord op door vV

Mag alsnog komen gelukkig. Even wachten tot ik aan de beurt ben.... pfff duimen maar


Edit: nou ik ben geweest. Mijn vulling was te hoog en heb blijkbaar in mijn slaap keihard op die kies gebeten. Moest op een blaadje bijten en toen zag hij dat dat hoogstwaarschijnlijk de oorzaak is. Voelt al stukje beter. Nu maar hopen dat t in orde is
do, 10/11/2018 - 15:57 Permalink
Becky

Als antwoord op door Becky

Nou ik wilde gaan slapen, heb alleen maar meer pijn ondanks 1 ibu en 2 paracentamol 500...
ik zit enorm te twijfelen of ik morgen gewoon naar een andere tandarts ga en hem er niet gewoon uit laat halen, want ik kan nu niet eens slapen...
migraine is denk ik even pijnlijk...
want kan een alleen geirriteerde zenuw ;echt zoooo veel pijn doen?
wil ook niet te snel iets laten doen als het niet nodig is, maar dit is echt niet te doen zo :( als ik niet meer kan slapen heb ik toch echt een probleem

warmte en kou zijn eigen tot nu toe geen probleem geweest, alleen er tegen aankomen/poetsen. en gewoon zo doet het vreselijk zeer. zeker als ik ga liggen. dat is onmogelijk.
vr, 10/12/2018 - 04:14 Permalink