Een gezakte hoektand

Author:
lh
Posted:
do, 07/12/2018 - 12:09
Op mijn 18e heb ik 2 kiezen laten trekken om vervolgens 2 implantaten in mijn onderkaak te laten zetten, dit omdat er geen nieuwe kiezen onder groeiden. Vervolgens was er eentje gaan ontsteken en het zat niet goed, dus het is eruit gehaald enzovoorts. Nu komende zomer krijg ik een nieuwe (ben inmiddels bijna 21). Ik had op één implantaat (de goede) wel een kroon al kunnen laten zetten, alleen ik dacht dat ik ze beter gewoon tegelijkertijd kon zetten. Dit scheelt ook in reistijd en kosten (studeer in een andere stad). Verder had ik begrepen dat het geen kwaad kon. Nu blijkt helaas dat mijn hoektand naar beneden is gezakt, boven de implantaat die wel goed is. Er is dus te weinig ruimte om een kroon te laten zetten. Ik ben nu meerdere malen bij de orthodontist geweest en heb nu een plaatjesbeugel. Op mijn hoektand zit een slotje en een draadje van mijn plaatsjesbeugel oefent druk uit op het slotje om zo mijn tand omhoog te duwen. Ik vrees alleen dat dit niet rendabel genoeg is en ik wil eigenlijk echt niet weer een slotjesbeugel als vierdejaarsstudent. Ik vroeg me dus af in hoeverre het slijpen van mijn hoektand mogelijk is om ruimte te creëren. De beugel werkt wel ietsjes, maar heeft nog niet voor genoeg ruimte gezorgd denk ik. Dus kan ik eventueel die laatst millimeters laten slijpen? Of krijg ik dan problemen met mijn tandglazuur?