implantaten

Author:
blackwidow
Posted:
za, 05/05/2018 - 01:06
Ik heb toestemming gekregen voor implantaten in boven en onderkaak. Nu is mijn vraag, hoeveel implantaten moet je in de bovenkaak hebben? Ze willen twee implantaten in de bovenkaak zetten, en dat wordt dan een steg. Is dat voldoende? Er is in eerste instantie voor vier aangevraagd. Deze aanvraag werd afgewezen omdat ik dan naar een mondzorg centrum moest.
vV

op 2 implantaten bovenkaak vraag ik mij af of een steg gaat werken. Ik snap de verzekering niet. Zou bezwaar maken (laten maken door behandelaar want reden is een kulargument. Wanneer naar mening van verzekeraar de implantoloog niet aan hun eisen voldoet voor 4 moeten ze alles weigeren want dan kan ie 2 ook niet.
Maar ik zou gaan voor behandeling met minimaal 4. Of nu twee, en wanneer blijkt dat het niet werkt alsnog 2 erbij. Maar dat zijn wel (forse) extra kosten.
zo, 05/06/2018 - 10:10 Permalink
blackwidow

Als antwoord op door vV

is en eertste instantie ook voor vier aangevraagd. en dat is afgewezen omdat dan naar een ziekenhuis moet daarvoor. toen heeft de implantoloog weer naar het ziekenfonds gebeld, en wat daar bepraat is weet ik niet. kreeg een oproep om mij bij het ziekenfonds te melden, want bovenkaak krijg je niet zo maar toestemming voor. nu heb ik toestemming gekregen voor twee boven. dus ik zit ook te twijfelen, moet ik met hem doorgaan. als je om een uitleg vraagt, krijg je te horen, u wordt terug gebeld. nooit gebeurd, maar wel mij bellen of ik al toestemming heb. ik heb trouwens de tandarts van het zf ook gevraagd hoeveel implantaten boven. vier zei hij. en dan hoor je dat er maar twee vergoed worden. ik heb trouwens heel weinig bot in de bovenkaak.
zo, 05/06/2018 - 10:43 Permalink
blackwidow

Als antwoord op door vV

is en eertste instantie ook voor vier aangevraagd. en dat is afgewezen omdat dan naar een ziekenhuis moet daarvoor. toen heeft de implantoloog weer naar het ziekenfonds gebeld, en wat daar bepraat is weet ik niet. kreeg een oproep om mij bij het ziekenfonds te melden, want bovenkaak krijg je niet zo maar toestemming voor. nu heb ik toestemming gekregen voor twee boven. dus ik zit ook te twijfelen, moet ik met hem doorgaan. als je om een uitleg vraagt, krijg je te horen, u wordt terug gebeld. nooit gebeurd, maar wel mij bellen of ik al toestemming heb. ik heb trouwens de tandarts van het zf ook gevraagd hoeveel implantaten boven. vier zei hij. en dan hoor je dat er maar twee vergoed worden. ik heb trouwens heel weinig bot in de bovenkaak.Uw aanvraag kunnen we nog niet beoordelen omdat we meer informatie nodig hebben. Daarom
hebben we uw zorgaanbieder gevraagd u te verwijzen naar een Centrum Bijzondere
Tandheelkunde. Hiervoor kunt u contact opnemen met uw zorgaanbieder.
En dit is niet gebeurd.
zo, 05/06/2018 - 22:29 Permalink
vV

dan zou ik een andere hoofdbehandelaar kiezen. Deze gaat het blijkbaar om het binnenhalen van het werk, niet om wat voor u de beste zorg is. Dus vraag daar om een verwijzing CBT hiervoor. Doet men dat niet dan kan verwijzing in principe ook via huisarts, neem dan dossier huidige tandarts met afschriften correspondentie en de machtiging en zo mee.
ma, 05/07/2018 - 08:15 Permalink
Annetje

Hallo, ik heb in een vlaag van verstandsverbijstering mijn hele bovenkaak laten trekken en heb daar nu ontzettend spijt van. Is het mogelijk om implantaten te laten plaatsen? Ik begrijp dat er eerst een scan nodig is van mijn kaak om te zien of er genoeg bot zit. En waarvoor kan ik daar het beste terecht in Den Haag? En moet ik daarvoor naar een kaakchirurg? En kan dit in één dag plaatsvinden?
di, 05/15/2018 - 15:42 Permalink
vV

Als antwoord op door Annetje

jammer dat het altijd met de knip van de vinger moet... Vraag eens rond voor een goede implantoloog aldaar, zorgkaart bv kan ook een bron van info zijn. Vandaar verder, implantoloog zal kijken wat er kan, en wat er moet om het te laten slagen. En daar wordt naar de lange termijn gekeken als het goed is. Snel en in 1 dag kan je ook vast wel ergens laten doen, maar dat is dan ook snel in 1 dag geld weg. Wat ik bedoel: neem dan nu de tijd het zorgvuldig te doen...
di, 05/15/2018 - 17:31 Permalink