Tandarts die mij WILT helpen!

Author:
Claudia89
Posted:
di, 05/01/2018 - 21:51
Hallo forummers,

Ik zie dit maar als de eerste stap.

Allereerst ben ik niet gezegend met een sterk gebit.
Vroeger braaf naar tandarts gegaan, tot ik erg angstig ben geworden nav een voorval.

Momenteel is mijn gebit echt een drama.
Veel knarsen en kaakklemmen afgelopen jaar heeft letterlijk afbraak gedaan aan mijn gebit. (Om over de periodes met pijn maar te zwijgen)

Nu ben ik rond gaan bellen, naar tandartsen met het verzoek tot aannemen van mij als nieuwe patient. Echter als ik vertel dat ik en angst heb en daarbij al een tijdje geen tandarts heb gezien, nemen ze spontaan geen nieuwe patiënten aan. Zelfs een paar onbeschofte reacties gekregen.

Nu zit ik dus een vorm van met mijn handen in het haar en weet ik niet meer waar ik het zoeken moet.

Ik weet niet of het zo werkt, en of dit mag, maar ik ben zoekende omgeving rotterdam/Hellevoetsluis/den Haag. Ik wil gewoon graag met een fijn gebit de toekomst in. Ik vind het idee van een tandarts die begrip heeft voor angst erg prettig. Ook al zitten overwegen om naar de zogenoemde 24/7 tandarts te gaan echter vind ik die eerste stap te groot door de angst/hyperventileren/paniekaanval.

Als iemand een tip heeft, hoor ik die erg graag! Wil graag weer lachen :)
vV

vanwege die afbraak door knarsen in combinatie met de angst maak je denk ik best wel kans dat je in aanmerking komt voor behandeling in een CBT (deels?) onder de regeling bijzondere tandheelkunde . De huisarts kan daartoe ook verwijzen. In de verwijzing moet echt wel specifiek zowel de tandartsangst als de gebitschade door knarsen vermeld staan.
wo, 05/02/2018 - 12:07 Permalink