Tinnitus duizelig door verstandskiezen

Author:
XMangler
Posted:
zo, 04/29/2018 - 10:22
Ik ben een man van 22 jaar oud en sinds een jaar heb ik last van tinnitus in mijn rechteroor.
Ik heb talloze ziekenhuisbezoeken gehad, een mri scan, getest op knarsetanden, kinesist gelopen voor de nek, ... maar nergens een oorzaak te vinden.
Enkel gehoorverlies rechts, wat de T misschien zou kunnen veroorzaken.
Nu begint ook aan de linkerkant mijn oor te piepen, terwijl ik mijn oren nu altijd bescherm.

Ook ben ik altijd licht in mijn hoofd en heb ik last van een vol gevoel in mijn oor.

Ik heb nog 3 ingesloten verstandskiezen die tegen de kiezen er voor drukken, kunnen die deze klachten veroorzaken? (Ik denk zelf aan een beknelde zenuw, overspannen kaakspieren, ...)
& STEL dat die idd de oorzaak zijn, zou het dan opgelost zijn als ik de kiezen VOOR de verstandskiezen laat trekken ipv de verstandskiezen zelf, zodat de spanning er zf is? Ik heb namelijk schrik voor de operatie voor de verstandskiezen omdat ze weggesneden moeten worden + de kiezen ervoor zijn toch al ingedeukt.

Klopt mijn theorie dat ik minder last zou hebben van het trekken van de kiezen er voor dan als ik mijn verstandskiezen zou laten wegsnijden?

Mvg.
vV

wanneer het van de verstandskiezen komt acht ik de kans klein dat het weggaat door de kies ervoor eruit te halen. De druk op zenuwbaan en verder achterin verandert daar niet per se door namelijk. Overleg eens over dagbehandeling onder narcose, allemaal in 1x eruit terwijl je er niet bewust bij bent.
ma, 04/30/2018 - 13:25 Permalink
XMangler

Als antwoord op door vV

wanneer het van de verstandskiezen komt acht ik de kans klein dat het weggaat door de kies ervoor eruit te halen. De druk op zenuwbaan en verder achterin verandert daar niet per se door namelijk. Overleg eens over dagbehandeling onder narcose, allemaal in 1x eruit terwijl je er niet bewust bij bent.

Als de kiezen ervoor er uit zijn komen de verstandskiezen toch naar voor waardoor de druk van de zenuw af is? (Zou ik denken)
& Het is niet per sé de operatie op zich waar ik bang voor ben maar voor achteraf. Ik heb al 3 niet prettige operaties gehad, allemaal zonder tegenzin, maar ditmaal is achter in mijn mond en dat zie ik echt niet zitten.

+ Kan een tandarts dmv een foto zien of de kiezen op zenuwen drukken o.i.d.?
ma, 04/30/2018 - 18:23 Permalink
vV

Als antwoord op door XMangler

verstandskiezen komen niet per se naar voren. dat hangt van positie,stand en aantal andere factoren af en is vooraf niet te garanderen ook wanneer het wel voor de hand liggend is. gave kiezen opofferen voor iets wat onzeker is en wellicht niet gaat werken vind ik geen goed plan.
di, 05/01/2018 - 08:16 Permalink