Vraag aan digitale tandarts

Author:
Jolanda V
Posted:
za, 01/31/2009 - 00:34
Ik heb enkele jaren geleden een wortelkanaalbehandeling gehad en over die tand (boven) is een kroon gezet, omdat er een fractuur in zat. Sinds deze behandeling heb ik een opgezette klier aan die kant. Toen ik er na enkele weken mee naar de huisarts ging, zei hij dat het niet waarschijnlijk was dat dit werd veroorzaakt door een probleem in de bovenkaak en vanzelf weer weg zou gaan. Nu, jaren later is deze klier nog steeds opgezet en iedere maand heb ik erg veel pijn in die kaak en dat trekt helemaal naar boven zodat eigenlijk de helft van mijn hoofd erg pijn doet. Aspirine helpt dan niet, maar na een of twee dagen is dit weer weg. Op de foto's van de tandarts is niets vreemds te zien, dus volgens hem is alles in orde. Toch heb ik zelf het idee dat het echt door die tand veroorzaakt wordt, hoewel mijn hele kaak dan pijn doet. Er zit in die kaak ook nog een verstandskies die er wellicht uit moet, maar ik vraag me af of ik die niet beter kan laten zitten en de kies met de kroon kan laten trekken, want ik ben hem wel een beetje zat en begin me ook wel een beetje zorgen te maken over het feit dat die klier al zo lang is opgezet. Of zou ik er goed aan doen er eens naar te laten kijken door de kaakchirurg in de hoop dat hij een preciezere diagnose kan stellen?