Gebroken kies en bang voor tandarts

Author:
Tweede Tand Links
Posted:
vr, 04/13/2018 - 00:21
Hallo!

Zoals waarschijnlijk wel meer mensen hier ben ik nogal bang voor de tandarts, ook zit ik al een tijdje krap bij kas en door deze twee redenen ben ik al een paar jaartjes niet meer naar de tandarts geweest.

Alles leek goed te gaan tot vorige zondag, toen ik na het eten even ging flossen en ik opeens een stuk van een verstandskies los in mijn mond had liggen...

Ik weet dat ik maandag morgen eigenlijk al meteen een tandarts had moeten bellen, maar de angst voor het trekken van een verstandskies, ontdekken wat nog meer niet goed is en de torenhoge rekening ( ik balanceer al een tijdje rond het nulpunt op mijn rekening, dus een paar honderd euro tandartskosten zit ik niet op te wachten ) weerhouden mij ervan om te bellen...

Sinds het gebeurd is heb ik geen nacht meer rust gehad, niet van de pijn maar van de zenuwen. Als ik alleen al denk aan de confrontatie met de tandarts kan ik gelijk naar het toilet hollen want dan krijg ik spontaan diarree van de zenuwen.

Iemand tips of verhalen van eigen ervaringen voor mij om m'n moed bij elkaar te rapen om een tandarts te bellen? Bij voorbaat dank!
Justme32

Afgelopen dond 12.4 is mijn afgebroken verstandskies verwijderd. Ik had nooit eerder wat met mijn gebit gehad zelfs geen gaatje ook niet als kind zijnde. 2jaar geleden brak er bij mij ook een stuk verstandskies af rechtsonder enige v.kies die door is. Ik dacht toen nog ast niet erg en liep ermee door maar na wat google werd ik gelijk bang. Ik was toen net als jou in paniek niet vd pijn want had hier totaal geen last van. Maar het idee dat deze getrokken moest worden kreeg ik het al spaans benauwd. Nu na 2 jaar toch alle moed verzameld en naar zhuis gegaan voor de kaakchirug. Ik was echt heeel nerveus en kon het trillen van mijn lichaam ook niet in bedwang houden. Gelukkig werd ik echt gerust gesteld door de proffessionals. Ingreep zelf deed geen pijn verdoving ook niet terwijl ik door al de verhalen op het net er nou niet bepaald gerust gesteld op werd. Want ik kreeg info voor nabehandeling maar info over de ingreep zelf. Dus dat ging ik googlen(echt foutje geweest). Het viel echt mee en zij legde mij uit dat ookal heb je er geen last van ee altijd eten tussen kan kruipen als ik hem zou laten zitten. na de ingreep heb ik Vervolgens pijnstillers gekregen maagbeschermers en mondspoeling.

Ik moet wel toegeven uitwerking van verdoving voelt echt heel gekkig. Btje getintel aan de linkerkant. Maar eenmaal thuis even 2 uurtjes geslapen en had mn gewone gevoel weer. Btje last van mn mond doordat ik hem open moest houden tijdens de ingreep dus zeg maar btje spierpijn. de dag erna nogsteeds geen pijn maar ik wel super angstig ben om te eten. En heb twee dagen niks gegeten gewoon uit angst. Wel boullion gedronken zodat ik toch wat binnen had. Vandaag derde dag heb ik puree/cremespinazie kunnen eten. Wat had ik een trek zeg. Wel een tip ik werd dond ochtend geholpen stomme fout van mij want door de zenuwe kon ik niet eten en heb dus de hele dag dond niks gegeten. Tip eet van te voren goed. En na de ingreep,vla,puree,alcreme,witbrood zondr korst met smeerworst,appelmoes etc.

Hopelijk heb je hier wat aan. Heel veel succes en echt doe het maar gewoon. Piercings tattoos geen probleem maar mn mond is dan toch wel heilig gebied dus snap hoe je je voelt.

Vandaag derde dag eindelijk btje fatsoenlijk durven eten en voel gelijk wat energie. Succes
za, 04/14/2018 - 19:56 Permalink