Stinkende bakkes/vieze smaak na tandsteen verwijderen

Author:
StinkiePinkie
Posted:
di, 03/13/2018 - 13:10
Dag lieve mensen van het goede leven!

Ik heb een vraagje. Ik ben een beetje een angsthaas en maak me snel zorgen. Ben twee dagen geleden voor het eerst naar een preventie assistente geweest. Hele vriendelijke professionele vrouw, heeft alles netjes schoongemaakt. Deed wel eventjes zeer en proefde wat bloed maar dat is voor zover ik weet normaal. Kreeg geen speciaal advies mee. Daarna de tandartscontrole, zag er ook allemaal prima uit. Twee kleine gaatjes in het glazuur verder niets.

Alleen dan nu het probleem: sinds ik ben geweest komt er een heel naar smaakje en geurtje weg tussen mijn linkerboven verstandskies en de kies die ernaast staat. Echt vies. Smaakt ook niet erg lekker. Had er daarvoor geen last van. Denk dat het onstoken is? Ben er goed hard op gaan poetsen (iets te enthousiast denk ik?), heeft goed flink gebloed. Daarna zat er een klein wondje. Omdat het achterin zit kom ik er met gewoon poetsen niet zo makkelijk bij denk ik.

Het jammere is nu dat de smaak en geur blijft, ook al poets of flos ik (rager krijg ik er echt met geen mogelijkheid tussen). Is dit iets ernstigs? Is het normaal dat zoiets ná de preventieassistente gebeurt?

Zou het kunnen dat er tandsteen op zat, wat nu weg is, en dat er nu een stukje ontstoken tandvlees bloot ligt? Of heeft iemand een andere theorie? Heb zendium.tandvlees iets gekocht en gewoon 2x daags flossen en poetsen. Iemand een idee hoe lang de smaak en geur blijft?

Groetjes,
Stinkiepinkie
Lieneke

Wat zou kunnen is dat er iets is ingesloten. De preventieassistent mag niet echt onder het tandvlees reinigen. Het toplaagje gaat strak om de tand liggen en vervolgens wordt er ontsteking die dieper is gelegen ingesloten. Kan zijn dat dit aan de hand is.
do, 03/15/2018 - 12:31 Permalink