" wortelkanaalbehandeling"

Author:
Frommel
Posted:
ma, 02/05/2018 - 13:08
Hallo,

Ik heb vorige week een wortelkanaalbehandeling gehad aan 1 van mijn voortanden (waar al een kroon op zit).
Er zat een ontsteking in de wortelpunt en in het midden van mijn 2 voortanden kwam pus uit.
Alles is goed verlopen maar nou blijkt door te lang hiermee te hebben rondgelopen (ik had nergens last van) dat de wortel van die tand poreus is geworden.
Bovendien zit er een scheurtje in de wortel (waar die pus uitkwam).Hier heb ik antiebiotica voor gekregen.

Nou is mijn vraag,kan ik hierdoor mijn tand verliezen of kan dit nog goed komen?

Zou graag een reaktie van jullie hebben,alsvast bedankt.

Groetjes Frommel.
vV

wanneer er echt een scheurtje in de wortel zit is ie verloren ja. Bij interne resorptie wat waarschijnlijk bedoeld wordt met intern poreus ook. de wortelkanaalbehandeling kan wellicht nog even tijd rekken om een plan te maken wat de stappen zijn na trekken van de tand maar daar houdt het wel mee op.
Ik begrijp uit de vraag wel dat of de informatieverstrekking door de eigen tandarts magertjes was, en/of het vertrouwen in de tandarts niet zo groot is?
ma, 02/05/2018 - 15:18 Permalink
Frommel

Als antwoord op door vV

Heel erg bedankt voor u reaktie.
Dat is toch een misverstand,ik heb een hele fijne tandarts die alles heel goed heeft uitgelegd.Maar ik was hier zo van geschrokken dat ik niet alles goed in me heb opgenomen.
Ik denk dat ik hoopte dat iemand anders me toch een beetje hoop zou geven dat ik mijn tand toch kan behouden.

Over een paar weken moet ik terug om te kijken hoe het ervoor staat.
Zou het dan de bedoeling zijn dat die tand vrij snel getrokken moet worden of word er meestal afgewacht tot de tand los staat.Hij staat nou vast dus...

De tandarts heeft al gesproken over een implantaat,ik hoop maar dat het kan,zie het niet zo zitten om een los element,zoals een plaatje in mijn mond te krijgen.
Bovendien zei hij dat misschien de andere voortand er ook uit moet,ik hoop maar dat die kan blijven zitten,lijkt mij niks mis mee....maar ja,ik heb er ook niet zoveel verstand van.

Ben altijd zo zuinig op mijn tanden,dus dit is voor mij een enorme schok....

Groetjes Frommel
di, 02/06/2018 - 10:18 Permalink