Mogelijk tandvlees beschadigd door preventieassistente

Author:
Marss
Posted:
di, 01/23/2018 - 20:17
Goedemiddag,

Het viel mij laatst op dat er een soort groeven waarneembaar zijn in mijn tandvlees. Aanvankelijk dacht ik dat het mogelijk door verkeerd gebruik van een te oude opzetborstel kwam. Tijdens mijn laatste tandartsbezoek merkte ik dat de apparatuur behoorlijk ruw werd ingezet waarbij de zijkant hard tegen mijn tandvlees werd gedrukt. Nu vrees ik dat deze groeven zijn veroorzaakt door de preventieassistente. Zijn er mensen met een soortgelijke ervaring? Dit is vrees ik niet te herstellen, heeft het daarom zin om het aan te kaarten bij de tandarts? Daarnaast liet ik voorheen mijn tandaanslag verwijderen en mijn tanden polijsten bij de preventieassistente, maar ik vraag mij af of ze wel hiervoor voldoende voor zijn opgeleid en of dit wel standaard in hun functiepakket hoort of dat deze taken eigenlijk tot de mondhygienist toebehoren. Ik hoor graag hoe jullie hier over denken.
vV

polijsten en zo is juist werk voor een preventieassistente. wanneer groefjes /sneetjes veroorzaakt zijn door het werk zal het ook weer genezen, dus ik denk dat dat niet de oorzaak is.. Ik denk dat er dus een andere oorzaak is, wellicht te hard gepoetst (in het verleden). Of door bv overbelasting door tandenknarsen.
wo, 01/24/2018 - 12:54 Permalink