Blokjes achter voortanden

Author:
Michaela99
Posted:
do, 01/18/2018 - 18:40
Goedenavond,

ik hoop dat hier iemand is mij gerust kan stellen of anders toch een eerlijk antwoord kan geven.

Vanmiddag heb ik een slotjesbeugel gekregen op mijn ondertanden. Over twee maanden krijg ik pas de slotjesbeugel op de boventanden. Nu heb ik achter mijn boventanden blokjes, omdat ik anders met mijn boventanden de brackets beneden stuk zou bijten. De brackets beneden vind ik tot daar aan toe en heb ik weinig last van, maar die blokjes achter mijn voortanden... Naast het feit dat ik ze gewoon heel oncomfortabel vind, slis ik nu gigantisch. Echt heel erg. En dat is voor een volwassene van 30 met een serieuze baan echt niet tof (sowieso niet tof trouwens). Ik heb van de ortho-assistente niet gehoord dat dit beter wordt. En ik geloof dat ik ze wel een paar maanden moet hebben, omdat ik pas over 2 maanden begin met het uberhaupt veranderen van de stand van mijn boventanden.

Heeft iemand hier ervaring mee, tips voor, of iets anders? Dat zou ik erg waarderen!

Alvast bedankt, mvg
Romy32

Vervelend!
Het oncomfortabele gevoel zal vast afnemen, maar of dat ook voor het slissen geldt...
Ik kan me voortellen dat je daar niet blij mee bent.

Er bestaat ook nog een andere methode om het afbijten van de brackets te voorkomen, en dat is het maken van een verhoging op de kiezen. Daarmee bereik je ook dat je niet helemaal kunt dichtbijten. Als het slissen dus echt niet minder wordt, zou je kunnen vragen of dat bij jou ook mogelijk is.
do, 01/18/2018 - 22:35 Permalink
Michaela99

Als antwoord op door Romy32

Hoi Romy, dank voor je reactie. Goed om te weten dat er ook een andere manier is, dat wist ik niet! Weet je ook hoe dit heet, zodat ik er meer informatie over op kan zoeken?
do, 01/18/2018 - 22:45 Permalink
Michaela99

Als antwoord op door Romy32

Dank je wel Romy, zo fijn om de juiste info te krijgen. Ik zoek veel op internet, maar weet vaak de juiste termen niet.

Weet jij of je met een dergelijke beetverhoging minder last hebt van het slissen? Het lijkt mij wel, maar misschien vergis ik me?
vr, 01/19/2018 - 11:06 Permalink
Bern10

Als antwoord op door Michaela99

Ja en nog veel meer kan ik je vertellen. Ik heb ook zo een beetverhoging gehad die je tegen je bovenste gebit aanklikt en geloof me je bent gewoon onverstaanbaar. Zet maar eens wat grote snoep in je mond en probeer dan eenst te praten. Ik heb die beetverhoging trouwens nooit gedragen. Ik was altijd heel voorzichtig om de onderste niet stuk te bijten maar dat gebeurde nooit. 11 maanden later en de orthodontist heeft nog nooit iets over de onderste brackets gezegt.
za, 01/20/2018 - 07:24 Permalink
Michaela99

Als antwoord op door Bern10

Hoi Bern, dank voor je reactie. Jij hebt dan wel iets anders gehad, want bij mij zit het er vast in. Ik kan het er niet uit halen. Ik weet niet of de beetverhoging op de kiezen een optie is, maar ik ga maandagochtend gelijk de ortho bellen!
za, 01/20/2018 - 10:46 Permalink
Lien42

Dag, hoe is het verder gegaan? Ik heb dit nu ook en kwam via google hier uit. Hoor graag! Die beugel is goed te doen maar die blokjes achter de voortanden erg onprettig, niet normaal mee praten (ook hier serieuze baan) en niet fatsoenlijk eten/kauwen in gezelschap. Hoor heel graag!!
do, 03/10/2022 - 23:54 Permalink
Bosmonster

Ik beet ook telkens met mijn boventanden op de slotjes onder. De Ortho heeft nu een soort elastisch ringetjes om de slotjes onder geplaatst (bite bumpers). Nu bijt ik eerst op die bumpers, dat geeft al een signaal: die verder dicht bijten.
za, 07/30/2022 - 10:54 Permalink