ANGST VOOR VERDOVING

Author:
angstigegek
Posted:
do, 11/30/2017 - 20:44
Hallo!

Ik ben helaas een van de gelukkige (not) die bang is voor de tandarts. Waar ik bang voor ben, is de verdoving! Ik ben niet bang voor de prik zelf, leuk is anders. Ik ben bang dat ik bijwerkingen kan krijgen van zo een verdoving. Ik heb gelukkig nooit iets mee gemaakt met zo een verdoving ( ben een paar keer al geprikt hoor).
Ik heb mijn angst met mijn tandarts besproken, uiteraard zegt ze dat het erg veilig is. Opzich was ik gerustgesteld MAAR! Ik las net dat als de tandarts verkeerd prikt, dus in je bloedbaan, je dus hartkloppingen van kan krijgen en je erg naar kan voelen! Dit is juist mijn angst (HUIL).

Wie kan mij geruststellen? Hoe kan de tandarts verkeerd prikken en hoe groot is de kans? hoe komt het dat het VEILIG is? En hoe werkt je lichaam m.b.t. de vloeistof van de verdoving in je lichaam? Je lichaam scheid dit alleen af of heeft dit invloed op je lichaam? dus het blijft alleen in je mond en je lichaam ruimt het op? Komt het in je bloed?

Sorry voor al deze vragen, ik wil gewoon duidelijkheid over de werking van de verdoving zodat ik er vertrouwen in kan krijgen. Ik ben als de dood dat ik helemaal slecht ga van zo een verdoving en nogmaals, ik ben vaak geprikt. Helaas is mijn tandarts hier erg kort op als ik vraagjes stelt. hierdoor krijg ik het gevoel dat zij misschien niet echt weet hoe het nou zit.

Alvast bedankt!!!

Groetjes :)
Nanou32

Als antwoord op door angstigegek

Hoi!

Ik heb dit vorige week gehad bij de kaakchirurg dat hij een ader raakte tijdens het verdoven..
ik vond dat even erg naar (had ik mezelf eindelijk rustig, dacht ik, wat is dit..)
mn hart klopte gewoon even heel veel te snel, en was even onrust, maar na 30 seconde (waarschijnlijk korter)
was dat ook zo weer over hoor! Kon volgens hem geen kwaad!
Misschien helpt dat je?

Groet! Nanou!
ma, 12/04/2017 - 21:16 Permalink
vV

Als antwoord op door Nanou32

aangezien ik denk dat je eigenlijk niet gebaat bent bij kennis over alles wat er mis ZOU kunnen gaan bij verdoven ga ik er wat dat betreft verder niet op in. Ik vermoed eigenlijk ook dat dat de reden is dat de tandarts er weinig over loslaat en niet zozeer een gebrek aan kennis erover.... Ik denk dat je angst alleen maar verder zal gaan toenemen namelijk.
dus wellicht even ophouden met van alles opzoeken en gewoon vertrouwen hebben in behandelaar. En wellicht professionele hulp zoeken indien nog niet gedaan (psycholoog bv)
succes !
di, 12/05/2017 - 13:01 Permalink