Onenigheid over de rekening

Author:
beeteetje
Posted:
do, 11/30/2017 - 14:08
Hallo,

Ik zit al bijna 30 jaar bij dezelfde tandarts. Nooit problemen gehad al viel het de hele familie wel op (we gaan altijd op familieafspraak) dat sinds het ziekenfonds is afgeschaft (laaaaang geleden) ineens iedereen tandsteen had. Voor die tijd nooit maar daarna standaard.
Over het algemeen verloopt een controle bij mij als volgt: Binnenkomst, praatje, in de stoel, ongeveer 1 a 2 minuten controle met haakje en spiegeltje. Dan minuutje tandsteen weghalen, klaar! Nooit langer in de stoel dan twee a drie minuten. Zo ook weer vandaag.
Op de rekning stond het volgende:
C11 1 periodieke controle 20,44 (duur voor 2 minuten werk maar goed standaard tarief denk ik dan)
MO3 2x gebidsrijniging per vijf minuten 24,12.
Daar heb ik dan moeite mee. Hij is 1 a 2 minuten bezig geweest en rekent hier 10 minuten voor? Zo lang ben ik niet eens binnen geweest! (wel half uur in de wachtkamer omdat hij een uur te laat was!). Ook bij andere familieleden is er 2x 5 minuten gerekend voor hooguit 1 of 2 minuten tandsteen verwijderen. Dat is dan dus erg makkelijk verdiend.

Als ik dit aankaart bij mn tandarts zegt hij dat dat de kosten nou eenmaal zijn. Wat kan ik hier tegen doen?
vV

ik zou schriftelijk bezwaar maken. eerste 5 minuten is 1x, daarna pas 2 x. Wordt dus niet per minuut gerekend maar per blok van 5, wat dus niet volgemaakt hoeft te woreden. 1-2 minuten werk is dus 1x de code.
"'dat dat de kosten nu eenmaal zijn "" is dus onzin. Is regelrecht in strijd met de tariefbepaling. Als ie het niet eens is daarmee prima, maar dat moet ie in Den Haag aanvechten, niet lekker makkelijk corrigeren over de rug van de patient.
Wanneer reactie niet in lijn is met wat het moet zijn wegwezen, ..
do, 11/30/2017 - 14:34 Permalink