Dilemma

Author:
Plugje
Posted:
di, 11/21/2017 - 19:17
Beste lezers,

Uit wanhoop hier maar even een berichtje plaatsen in de hoop dat er iemand begrip heeft voor m,n situatie en bereid is een sympathiek antwoord te geven.
,t wordt wel even een lang verhaal hoor!
In de eerste instantie: ik heb door omstandigheden een angst/ paniekstoornis sowieso en dan een ontzettende tandartsangst.
om het nog moeilijker te maken heb ik een zenuwspierziekte , welliswaar hersteld maar nig restklachten waardoor ik moeite heb om de mond lang open te houden bij de tandarts. En door de zenuwen wordt dit natuurlijk alleen maar erger.

Ik had al maanden wat klachten aan een kies waarbij een kier tussen twee kiezen was ontstaan.
Aangezien ik als enigste beschikbare dochter de afgelopen 11 maanden mijn dementerende zieke moeder in verpleeghuis heb moeten laten opnemen veel stress en emoties heb gehad en heb ,mben ik super aan het eind van m,n latijn.
Burnout klachten en de tandarts kan er gewoon niet meer bij.
Maar ivm kiespijn de laagste dagen toch een afspraak gemaakt die vanmiddag plaatsvond.
Ik zat te trillen in de stoel en na de foto,s genomen te hebben kreeg ik het slechte nieuws dat ik een wortelkanaalbehandeling zou moeten hebben omdat men de kies nog wil proberen te redden.
Er zit een groot gat onder de vulling of aan de zijkant wat ik zo begreep en een wortelkanalbehandeling is dan een feit in dit geval omdat voedselresfen door de kier ondanks flossen, stoken en elektrisch poetsen schijnbaar toch een weg hebben gevonden.

Een andere optie js trekken. Kort en krachtig en godkoop . Ivm wao op bijstandsniveau is dit een fijenere optie ben wel aanvullend verzekerd . Om het ingewikkeld te maken kan ik door die spierziekte niet ruim drie kwartier m,n mind openhouden da,s probleem 1, en ivm enorme angst waardoor ik het bijna aan m,n hart zou krijgen zie ik het niet zitten!

Trekken maar dan heb je een gat. Het gaat om de onderkaak, tweede kies naast de ondersnijtanden.
Tja.
Jongens, ik ga liever voor trekken met het oog op alle facetten ik ben een beetje over de toeren door dit
Iemand iets zinvols te zeggen?
Bedankt
Lulu
Plugje

Als antwoord op door Lieneke

Hallo....Nou de tandarts heeft gebeld en heeft gezegd niet akkoord te gaan met mijn besluit. Hij vindt ondanks mijn argumenten dat het gewoon door moet gaan want de kies vewijderen vindt hij uit tandheelkundig oogpunt echt zonde. En dan met een gat rondlopen..
En een implantaat oid nemen tzt is heel duur en moet je ook lang bij de tandarts zitten . Het kan wel in twee etappes uitgevoerd worden eventueel.
Hij sprak me kordaat en ferm toe dus ik heb geen keus dan het wel te doen.

Ik begrijp het allemaal natuurlijk goed dus tsja

Bedankt
Lucienne
wo, 11/22/2017 - 18:43 Permalink