Overgevoelig voor pijn in mond

Author:
Rick06
Posted:
di, 11/07/2017 - 13:59
Hallo,

Sinds een paar weken heb ik een erg groot gat in mijn kies wat inmiddels begint te rotten..
De pijn begint bijna onhoudbaar te worden en ik weet dat dit niet langer meer zo kan..

Het probleem is dat ik echt heel erg gevoelig ben voor pijn in mijn mond en na een paar nare ervaring met verdovingen die niet goed werkten durf ik nu echt niet meer naar de tandarts.. Ik ben bang voor de pijn die gaat komen en wordt bijna depressief van het idee dat ik toch ooit moet gaan. De angst zorgt er voor dat zelfs als mijn mond even geen zeer doet ik me bang voel omdat ik weet dat het niet goed zit.

Hoe kan ik voor mezelf toch die stap zetten? Met wie kan ik praten?

Ik hoor het heel graag!

Groet,
Rick
Lieneke

Even heel realistisch: Je hebt nu pijn....als je niks doet, weet je zeker dat de pijn niet overgaat....de tandarts heeft verdoving...wie zegt dat de behandeling meer pijn gaat doen dat wat je nu hebt? Maak je zelf niet gek, stap naar de tandarts en laat je van de pijn afhelpen.
wo, 11/08/2017 - 09:24 Permalink
Chris888

Ik denk dat je het beste even kunt praten met de tandarts zelf. Hij kan uitleggen welke opties er zijn, waarom verdoving soms niet werkt, hoe hij voor de daadwerkelijke start van de behandeling controleert of verdoving voldoende is, wat te doen als verdoving onvoldoende is enz. Stoppen met behandeling kan ook een optie zijn, misschien geen handige, maar het kàn wel.
wo, 11/08/2017 - 19:56 Permalink