Ruim 24 uur van te voren afgemeld, toch rekening.

Author:
shirley_22
Posted:
di, 11/07/2017 - 16:09
Goedemiddag,

Ik had gisteren om 10:20 (6-11) een afspraak gepland staan voor bij de tandarts en preventie assistente. Helaas werd ik op zaterdagochtend getroffen door een buikgriep en omdat je je 24 uur van te voren moet afmelden, heb ik me meteen via de mail afgemeld voor de afspraak.

Zojuist valt er een factuur op de deurmat van €60,- vanwege een niet nagekomen afspraak. In de email met een herinnering van de afspraak en op het afsprakenkaartje staat alleen vermeld dat je je 24 uur van te voren moet afmelden, wat ik netjes heb gedaan, maar niet dat je voor een afspraak op maandag je je op vrijdagochtend moet afmelden. Ik heb de praktijk gebeld en krijg te horen: ‘Ja ik heb de mail inderdaad gezien maar de factuur blijft staan, want u moet zich dan op vrijdagochtend afmelden.’ Hoe kan ik op vrijdagochtend weten dat ik op zaterdag ziek wordt?
vV

de 24 uurstermijn geldt idd voor werkdagen... Overigens gold in de laatste tariefbeschikking waar de NZA de C90 nog in opgenomen had 48 uurs termijn. Maar als de praktijk toch 24 uur hanteert is dat zo. Maar wel mbt werkdagen.
Ziekte is overmacht, maar wel die van u. Ziekte is formeel geen reden waarom een C90 niet berekend zou kunnen /mogen worden. Nu gaat elke praktijk er anders mee om, en vaak wordt ook naar het verleden gekeken mbt nna. U had ook op zondagavond ziek kunnen worden, of op een maandag bij een afspraak op dinsdag. had u ook niet kunnen komen, maar had de praktijk waarschijnlijk ook zo gereageerd. Overigens adviseer ik wel altijd te bellen, zo vroeg mogelijk. mails worden zeker op een maandagochtend pas later gelezen. Bij zo vroeg mogelijk bellen heeft de praktijk mogelijkheden het gat op te vullen en dan mag geen rekening volgen. ze zijn trouwens wel snel met die rekening zeg...
di, 11/07/2017 - 18:03 Permalink