Deels angst voor de tandarts en deels angst voor de rekening.

Author:
Roekro
Posted:
ma, 06/12/2017 - 21:41
Beste Forumbezoekers,

Ik zal maar beginnen met dat ik inmiddels 16 jaar niet naar de tandarts ben geweest (ben nu 25.) dit kwam voornamelijk omdat mijn ouders zelf
slechte ervaringen hebben gehad met hun tandarts en ze hebben hun angst naar mij toe geschoven als kind (niet letterlijk).
In mijn tienerjaren heb ik ook niet echt geweldig gepoetst en dat is de laatste jaren pas gekomen nadat ik spijt had gekregen dat ik niet naar de tandarts ben geweest ook vanwege schaamte.
Uiteindelijk heb ik de stap gezet en voor a.s Donderdag een afspraak bij de tandarts, Ik heb Twee afgebroken kiezen waarvan 1 hoogwaarschijnlijk wordt getrokken.
Daarnaast heb ik een redelijk groot gat in 1 van mijn hoektanden (aan de achterkant) voor de rest heb ik in bijna elke tand wel een gaatje (super kleine puntjes).

Ik lees hier enorm veel verhalen over de kosten en wat er precies moet gebeuren, dus ik ben ook bang geworden voor de rekening dat volgt.
Dus mijn vraag is, wat zijn de minimale en maximale kosten op basis van de beschrijving dat ik heb gegeven, misschien zou ik zelfs een foto kunnen posten.
Omdat ik een student ben groeit het geld niet op mijn rug, iemand tips?
FlorianDeSuperman

Niet aanvullend verzekerd is direct de kosten betalen. Zal je een indicatie geven. Ik moest een grote foto laten maken dus van me hele kaak en een consult. Koste me 85 euro. De tandarts is echt duur maar het is het wel waard geloof me. Probeer anders iets af te spreken dat je een aanbetaling doet endan elke maand wat aflost ofzo of betaal desnoods 1 rekening niet en gebuik dat geld voor je tanden. Dat is echt belangrijk man ik ben ook 4 jaar niet geweest en als gevolg mag ik nu 7 kiezen laten trekken en ik ben pas 23 dus had ze liever nog even gebruikt. Gewoon gaan prijs hoor je vanzelf situatie gewoon even uitleggen en kijken wat er mogelijk is. Desnoods een lening nemen of lenen van je ouders wat dan ook. Zolang je je tanden maar laat opknappen !
do, 11/02/2017 - 00:44 Permalink
Lieneke

Als antwoord op door FlorianDeSuperman

Hoe is het gegaan? Als kosten het probleem zijn, denk dan ook eens aan het studentenonderwijs. Als je je laat behandelen door een student op de uni, dan zijn de kosten lager.
do, 11/02/2017 - 17:14 Permalink
Roekro

Als antwoord op door Lieneke

Omdat de post inmiddels al een paar maanden oud is en mensen plaatsen nog een bericht (is niet erg).
Ik ben naar de tandarts gegaan, trouwens een hele aardige meneer en die heeft een begroting gemaakt van ongeveer 800 euro.
Ik ben inmiddels vijf keer geweest en het bedrag zit ongeveer op de 900 euro. De meeste kosten waren het vullen van gaatjes en verdovingen, uiteindelijk was ik 1 kies kwijt. Omdat dit in de vakantie viel heb ik het nog net kunnen opbrengen, aan het einde van deze maand moet er nog 1 kies gevuld worden en dan ben ik klaar.
do, 11/02/2017 - 17:37 Permalink