Wie betaald??

Author:
Manossss
Posted:
wo, 11/01/2017 - 18:02
2 weken geleden 2 nieuwe vullingen gekregen maar vanaf dag 1 erge kiespijn...
Nu heb ik wortel kanaal behandeling met nood vulling gekregen en moet ik later terug komen.
Maarrrrr
Wie betaald nu deze rekening?
Ik zie het nl dat deze behandeling voort komt uit het vullen van mijn kiezen.
Die rekening heb ik al betaald.
Chris888

Soms is cariës zo ver gevorderd dat het in de buurt van de pulpa (zenuw) komt. Om de kies schoon te maken moet er dan ook in de buurt van de pulpa worden geboord. Hierdoor kan de pulpa zodanig geprikkeld en geïrriteerd raken dat het pijn doet. De zenuw kan tot rust komen en dan neemt de pijn af, of de zenuw kan gaan ontsteken en dan zal er een wortelkanaalbehandeling uitgevoerd moeten worden om blijvend van de pijn af te komen. Meestal gaat dat goed, en soms ook niet en dan krijg je weer kiespijn.

Dat de cariës in de buurt van de pulpa zar kun je de tandarts niet aanrekenen. Hij had je misschien wel kunnen vertellen dat de kans erin zat dat de zenuw door de behandeling geïrriteerd zou kunnen raken.
wo, 11/01/2017 - 19:21 Permalink
Manossss

Als antwoord op door Chris888

Maar ik had nergens last van voor die tijd en er zaten gewoon ouderwetse vullingen in.
Ik heb aangegeven dat ik last had van mijn nieuwe vullingen maar dat "hoorde" erbij.
Nu ik dus terug ging omdat inmiddels mijn hele gebit pijn deed en het niet verbeterde moest dit gebeuren.
Dus echter pas na de nieuwe vullingen begonnen mijn problemen...
wo, 11/01/2017 - 19:53 Permalink
vV

Als antwoord op door Manossss

zijn er helemaal geen fotos gemaakt of aanwezig? hoeven niet nu gemaakt te zijn, maar wel wellicht vorig jaar. Met beeld in de mond nu erbij kan dat soms aanleiding zijn wel iets te gaan doen ja. Ik begrijp dat de uitleg vooraf nogal te wensen overliet? tandarts moet echt niet alleen vertellen wat ie wil gaan doen, maar zeker ook waarom. Verder kom ik zo niet dagelijks in ieder geval wekelijks dingen tegen waar je niet verwacht dat de zenuw gaat reageren, of waar de zenuw dood is zonder pijnklachten. Maar wel bron voor ontsteking, dus moet behandeld. hoe dan ook.
do, 11/02/2017 - 15:25 Permalink