Offerte check

Author:
NumNum
Posted:
zo, 09/10/2017 - 20:52
Hallo mede forumleden,

Ik heb van mijn tandarts een offerte gekregen voor het uitvoeren van een wortelkanaalbehandeling.
Er staan naar mijn idee vreemde dingen op de offerte.
Deze zou ik, zonder enige onderbouwing, bestempelen als "Gevonden Geld".

Dit zijn dingen die ik zelf ook wel kan verklaren.
E01 Consult €20,44
E16 Wortelkan. behandeling 3 kanalen €182.87
A10 Verdoving €13.45
3 stuks X10 Foto's à €15.06 = €45,18
V92 Tweevlaksvulling €56.48

Maar :
2 stuks E04 Toeslag roterende nikkel-titanium instrumenten à €45,18 ? = €90,36
E45 Rubber dam €13.45 ?
Zijn er ook instrumenten zonder toeslag? Volgens mijn tandarts niet.

Uiteindelijk kost een wortelkanaalbehalndeling dus ruim 400,-

Ik heb geen vergelijk, maar vind dit een behoorlijk stevig bedrag voor een relatief eenvoudige wortelkanaalbehandeling.
Heeft één van jullie een vergelijk voor me?
Ik werk zelf in een werkplaats. Ik denk dat mijn klanten vreemd zouden opkijken als ik buiten materiaal en arbeid ook een toeslag zou rekenen voor het gebruik van mijn dure meetapparatuur.

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.
vV

E04 mag per element maar 1x berekend, ongeacht aantal zittingen. Dit is zo te zien 1 zitting anders kwam er nog minimaal 1 andere code bij. , mbt cofferdam: zonder doen is niet conform de standaard. Behalve die dubbele E04 zie ik niets vreemds eigenlijk.
En een wortelkanaalbehandeling is per definitie nooit eenvoudig eigenlijk...altijd wel ergens een valkuil.
<blockquote>Ik werk zelf in een werkplaats. Ik denk dat mijn klanten vreemd zouden opkijken als ik buiten materiaal en arbeid ook een toeslag zou rekenen voor het gebruik van mijn dure meetapparatuur.</blockquote> appels met peren vergelijken, werkplaats tarief en randposten is een garage eigenaar vrij in itt zorgverlener waar en tarief en codes en randvoorwaarden door de overheid bepaald worden. Overigens zie ik wel degelijk weleens garagerekeningen voorbij komen met posten voor gebruik uitleesapparatuur. Daarnaast zit het bij veel garages verstopt in het werkplaatstarief.
ma, 09/11/2017 - 08:27 Permalink
NumNum

Als antwoord op door vV

Ik had nog geen tijd kunnen nemen om je te bedanken.

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord.
Ik kan me in ieder geval troosten met de gedachte dat de prijsopgave marktconform is.
Ondanks de gedetailleerde specificaties vind ik het lastig te beoordelen wat wat is, en wat noodzakelijk is.
Blijft veel geld om in één keer te spenderen. Het is ook meer dat idee denk ik.

Fijne avond nog!
di, 09/12/2017 - 18:45 Permalink
vV

Als antwoord op door NumNum

wanneer je het gevoel hebt dat er zaken op staan die niet nodig zouden zijn, is er blijkbaar sprake van enig wantrouwen richting tandarts. Wellicht verstandig om daar iets mee te doen. Is er een grondslag voor? Die dubbele E code is vermoed ik een invoerfoutje. Verder zie ik een heel basale begroting die niet opgetuigd lijkt met overbodige codes. Geen reden tot wantrouwen dus.
do, 09/14/2017 - 13:02 Permalink