HELP!!!

Author:
BastardeInc
Posted:
do, 09/07/2017 - 02:53
Hallo allemaal,
Ik ben een 44 jarige man, met een onverklaarbare angst voor de tandarts.
Mijn gebit verkeerd in een behoorlijk slechte staat, mede door langere tijd geen bezoek aan de tandarts in het verleden en slechte mondhygiëne, maar sinds de laatste zes jaar poets ik twee keer per dag en gebruik ik zo min mogelijk suiker(s)
Ik bezoek mijn tandarts wel, maar alleen als ik voel dat er iets mis is in mijn mond, de mondhygiëniste probeer ik twee keer per jaar te bezoeken
Op zich is er geen probleem met het bezoek an sich, maar zodra er een elektronisch apparaat mijn tanden raakt, is er bij mij blinde paniek, onrealistisch gedrag, een droge keel( overdreven speekselproductie, maar toch het gevoel dat ik stik/moet overgeven), spanning en de neiging om de tandarts beet te pakken en het apparaat uit mijn mond te verwijderen. verdoving of niet: maakt niet uit!
ik heb twee verstandskiezen laten verwijderen( geen elektronica gebruikt): geen centje pijn.
Bij de mondhygiëniste hetzelfde verhaal:ze heeft één keer op elektronische wijze de plaque aangepakt, en daar volgde dezelfde reactie op; daarna het "haakje" gebruikt: geen probleem.
de situatie loopt mijns inziens zo ver uit de hand, dat zelfs mijn tandarts gestrest/ gefrustreerd raakt, wanneer ik een nieuwe afspraak maak..
Ik heb mijzelf al diverse keren afgevraagd, of ik mijn tanden allemaal rukzichloos moet laten trekken en een kunstgebit moet laten aanmeten.

Als er iemand met ideeën en/of suggesties is: laat graag wat van je horen.
voor mij en mijn tandarts,

Vincent