5 dagen na trekken tanden (kunstgebit) nog steeds veel pijn

Author:
Boompie
Posted:
di, 08/29/2017 - 18:18
Hallo allemaal. Ik ben 28 jaar en ik heb afgelopen donderdag (5 dagen geleden) 2 kiezen en 6 tanden moeten laten trekken en er een kunstgebit in.. O wat een angst wat een angst.. Ik lag te zweten, hartkloppingen en ow wat vond ik dit verschikkelijk.. Maar goed het moest want me eigen gebit was niet meer te redden.. Dus doorgezet en eenmaal thuis flink gehuild en wachten tot de verdoving uitgewerkt was. Veel pijn gehad heel veel die nacht niet geslapen en verschikkelijke paniekaanvallen gehad. Na 2 dagen kreeg ik een vieze smaak in me mond.. De geur van een openwond.. Echt heel vies nu ben ik 3 dagen verder en dat heb ik nog steeds.. Als ik me Gebit uit doe zit er ook vieze bruine zooi in mijn gebit. Mijn man zegt een ontsteking ruikt anders maar ik ben zo bang dat het aan het ontsteken is. Nu na 5 dagen kan ik nog niet zonder Paracetamol. Ik voel het alsof er een klem om al mijn getrokken tanden zit.. Ook voel ik steken. Is dit normaal? Mijn eigen tandarts is met vakantie dus er kan niemand naar me wonden kijken en zelf durf ik dit nog niet. (ben een angsthaas wbt openwonden) ik spoel nu 3 dagen 3x daags met zout water.. Ik poets mijn gebit schoon en ik heb 2 dagen een AB amoxiciline op. Is het dan normaal dat het nog steeds pijn doet? En ruikt? Hoelang duurt de genezing van tanden trekken? Ik heb niet van alle tanden pijn maar van ongeveer 3. Ook heb ik sinds 2 dagen keelpijn die steeds erger word maar ik ben ook verkouden geworden dus weet niet waar dat mee te maken heb.. Ik ben ten einde raad en kan het niet betalen om naar een noodtandarts te gaan aangezien mijn tandarts een eenmanspraktijk is en hij pas op 11 september weer terug is.. Sorry voor mijn lange verhaal maar hoop echt dat iemand mij gerust kan stellen. Hoelang mag het pijn doen? En hoelang hebben jullie pijnstillers nodig gehad? En ohja ik rook wel

Groetjes een verdrietig boompie
Lieneke

Wat vreselijk dat je op zo'n jonge leeftijd al tanden kwijt bent geraakt. Dat alleen al is een nachtmerrie.
Je schrijft dat je geen geld hebt voor de noodtandarts en dat je rookt. Als je nu even de sigaretten laat voor wat ze zijn, kan je beter genezen en bovendien heb je dan geld om aan je gezondheid uit te geven.
Misschien helpt het nog om met chloorhexidine voorzichtig te spoelen. Dit kun je bij de drogist kopen voor een euro of 8. Misschien helpt het ook om te koelen met een icepack. En verder...blijf rustig...denk aan leuke dingen, want die stress is ook niet goed voor de genezing.
do, 08/31/2017 - 13:06 Permalink