Tanden te ver naar achteren na beugel

Author:
Lona1995
Posted:
za, 07/23/2016 - 00:12
Hallo,

Ik heb rond mij 12e/13e een slotjesbeugel gehad, de voornaamste reden was dat mijn voortanden te ver voren stonden. Voordat ik mijn beugel kreeg, moest ik wel 4 kiezen laten trekken (2 boven en 2 onder).

Mijn probleem nu is dat mijn tanden veel te ver naar achteren staan. Ik heb een hele lelijke lach en mijn tanden zijn nauwelijks te zien. Ook lijkt het alsof mijn kin en neus groter zijn dan dat ze daadwerkelijk zijn, doordat ik een 'dished/sunken in mouth' heb. Mijn bovenlip is smaller dan voorheen en ook een beetje naar beneden gezakt. Mijn tong heb ik of tussen mijn tanden of moet ik actief achter mijn tanden houden, ik weet niet of dit ook komt doordat mijn tanden meer naar achteren staan.

Als ik niet lach, vind ik niet dat er veel mis is met mijn gezicht. Maar zodra ik dat wel doe, vind ik mijn 'mondgebied' afschuwelijk, zowel van de voorkant, als mijn profiel. Daarom wil ik graag hier iets aan doen!

Nu las ik dat sommige andere mensen hier ook last van hebben nadat zij ook hun kiezen hebben laten trekken voor een beugel. Er is op Amerikaanse sites best veel te lezen over het zogenaamde 're-opening of extraction space' en de gecreëerde ruimtes daarna opvullen m.b.v. implantaten, maar op Nederlandse sites lees ik hier weinig over.

Ik vroeg mij daarom af, wordt dit in Nederland wel gedaan? En wat is de juiste Nederlandse term hiervoor? Hebben mensen hier ervaring mee? Wat voor resultaten kan ik verwachten?

Bij voorbaat dank!

Lona
Ortholimburg

Waarom zou dit in Nl of bij uitbreiding in Europa niet gedaan worden? Dit zijn courante behandelingen, geen high tech. Nl ortodontisten maken er misschien niet zoveel reclame voor als in US
Of dit voor U de beste oplossing is is een andere vraag. Er zijn nl verschillende oplossingen voor dit probleem. Dit kan alleen bepaald worden met een grondig klinisch en radiologisch onderzoek, en een goede planning.
za, 07/23/2016 - 18:47 Permalink
Y

Goedemiddag, ik zie dat 'ortholimburg' heeft gereageerd op deze vraag. Graag zou ik met u in contact komen omdat ik een soortgelijke vraag heb maar heb geen gegevens van ortholimburg,
dank, Y
wo, 05/31/2017 - 15:34 Permalink
Denise89

Hallo, het verhaal van Lona komt erg overeen met mijn verhaal, ik hoor graag wat hierin de mogelijkheden zijn. Zouden jullie (ortho Limburg) mij jullie gegevens toe kunnen sturen zodat ik contact met jullie kan opnemen.

Gr Denise
ma, 07/27/2020 - 22:15 Permalink
Tandarts_Richa…

Waar woont u... Rotterdam?? .Ortho Manfred Leunisse...Ik noem liever geen namen, ken Manfred persoonlijk, een uitstekende kok maar dat ter zijde, omdat wij in Nederland uitstekend opgeleide orthodontisten hebben. Behoren tot de top v Europa. Ik ben geen orthodontist. Zelfs een v mijn zwakste onderdelen (heb andere kwaliteiten) maar heb in Manfred een Top Ortho coach. Zit zelf nog te genieten v mijn vak in een dorp vlak boven Bergen Op Zoom.
di, 03/01/2022 - 22:24 Permalink
Touria

Ik kom zelf ook uit Rdam vandaan, woon zelfs niet zo ver v.d. praktijk Manfred Leunisse vandaan. Heb gelijk gebeld alleen is de praktijk ivm schoolvakantie gesloten, maar zal zeker na vakantie gelijk weer contact opnemen om een afspraak te maken en dan maar hopen dat de ortho wat voor mij kan betekenen. Heb zo'n spijt van de beugel, het heeft m'n uiterlijk meer verpest dan ik baat bij heb gekregen. Wil u ontzettend bedanken voor uw reactie op mijn bericht en het delen van de contactgegevens van de ortho, hartelijk dank!!
wo, 03/02/2022 - 11:19 Permalink