Plotseling uitgeschreven als patiënt?

Author:
Mireillee
Posted:
zo, 04/30/2017 - 17:44
Hallo, dit is mijn eerste bericht hier, hopelijk staat het hier goed.

Vorige maand kreeg ik een brief van mijn tandarts dat ik een afspraak moest maken voor een controle. Ik heb via de mail gereageerd dat ik binnenkort een afspraak zou maken omdat ik ook last had van een kies. Omdat ik momenteel meerdere gezondheidsproblemen heb is het er even niet van gekomen om nog een afspraak te maken. Afgelopen week kreeg ik ineens een brief met de mededeling dat ik ben uitgeschreven als patiënt!

Ik heb direct weer gemaild met het verzoek om ajb ingeschreven te blijven maar ik kreeg een mail terug dat ik niet binnen die ene maand had gereageerd, dat er lange wachtlijsten waren voor nieuwe patiënten en dat de uitschrijving niet ongedaan gemaakt kan worden.

Kan dit zomaar? Ik ben hier al meer dan 10 jaar patiënt, heb altijd netjes de facturen voldaan etc. Mag een tandarts je zomaar uitschrijven? Het wordt vreselijk lastig om nu een nieuwe tandarts te vinden, zeker omdat ik nu dus ook last heb van een kies..

Hopelijk kan iemand me helpen?
vV

ik neem aan dat die reactietermijn in de brief stond. Er is dan ook geen sprake van zomaar uitschrijven maar een aankondiging dat uitgeschreven gaat worden wanneer niet binnen bepaalde termijn een afspraak gemaakt wordt. Had met telefonisch overleg en uitleg wellicht anders kunnen lopen. Ik weet niet in welke regio je woont? wellicht is er een spoedregeling voor mensen zonder eigen tandarts?
ma, 05/01/2017 - 08:27 Permalink