noodkroon kleur

Author:
nana79
Posted:
wo, 04/19/2017 - 12:06
Hallo,
Ik heb een implantaat in laten zetten op de plek waar mijn voortand zat (in de bovenkaak dus) nu heb ik een tijdelijke kroon (omdat ik anders een gat zou hebben in mijn boventand) echter de tijdelijke kroon is een stuk donkerder dan mijn eigen tanden en aangezien het om mijn voortand gaat zit het er niet uit. Klopt het dat er maar 1 kleur is voor de noodkronen?

alvast bedankt
vV

de meeste praktijken hebben in de regel 1 kleur in huis ja. anders moet je teveel voorraad aanhouden en ivm verloopdata teveel weggooien. Het is wel te doen het met composiet te veranderen, maar dat kost relatief veel tijd gezien de relatief korte periode dat de noodkroon in situ moet zijn.
wo, 04/19/2017 - 12:33 Permalink
vV

behandeling komt neer op maken facing van composiet. alleen dan dus op de noodkroon ipv eigen tand. werk blijft hetzelfde. Tandarts zal dat denk ik niet gratis willen doen. best even een klusje. Als hij er überhaupt tijd voor heeft voorafgaande aan afspraak plaatsen kroon...
voor de rest verwijs ik naar de eigen tandarts.. persoonlijk denk ik dat je er voor een paar (2?) weken niet al te zwaar aan moet tillen, er zijn erger dingen in het leven.
do, 04/20/2017 - 20:57 Permalink