10 facings geplaatst door horror tandarts, wie kan ze met spoed verwijderen?

Author:
Sas123
Posted:
do, 04/06/2017 - 20:49
Een traumatische ervaring kun je het wel noemen.

Zo graag wilde ik een nieuw gebit en ben helaas beland bij een verschrikkelijke tandarts die misschien wel meer schade aangericht heeft dan ik wilde.. het gaat om composiet facings. Ik wil ze graag laten verwijderen en hopelijk dat veel tanden gewoon weer zonder facing verder kunnen.

Wie kan mij helpen op korte termijn? Het maakt niet uit wat ik moet betalen en waar ik heen moet, het enige wat ik wil is dat ze eruit gaan en samen de schade bekijken. Ik durf niet eens te praten en elke dag wakker worden voelt als een nachtmerrie.

Ik hoor het graag...
Sas123

Als antwoord op door vV

Ik zal de dag even beschrijven.

Allereerst schaam ik me zeer dat zoiets mij is overkomen.

Voorafgaand had de tandarts door middel van foto's besloten dat er facings konden worden geplaatst. Ik kwam aan bij een kleine tandarts, het ging nog even door mijn hoofd om weg te lopen maar helaas heb ik dat niet gedaan.

Ik werd naar binnen geroepen door een vrouw die gebrekkig nederlands sprak en ze verzocht me in de stoel te gaan liggen. Ik wilde het hebben over de kleur maar zij zei ga maar liggen ik maak er wat moois van. Voordat ik het wist kreeg ik een naald in mijn mond en werd het geheel met 5 prikken verdoofd. Ze begon met een boor of iets waarna ik mijn hand op stak en in paniek vroeg wat ze aan het doen was. Ze zei me dat ze de tanden aan het opruwen was omdat anders het conposiet niet zou plakken. Ik vroeg nog steeds in paniek 'en mijn glazuur dan?'. Ze antwoorden 'die heb je toch niet nodig, dat is de facing nu en hoe meer je gaat vragen hoe slechter ik mijn werk kan doen dus blijf stil liggen. De meeste mensen willen hierna toch overstappen op porselein'. Het overkwam me, zo stom achteraf, zo in paniek dat ik was. Eenmaal met de facings erop keek ik in de spiegel en viel bijna flauw, het was niet wat ik ervan verwachte (hoewel het uiterlijk nog best te doen is). De kleur wijkt af van de onder tanden en qua dikte heeft ze er aardig wat opgeplakt, laat staan welke schade ze heeft toegebracht met het boren en wat ze allemaal heeft gedaan.

Ik zag nog een scheef stukje en benoemde dat waarop ze zei 'ze denken allemaal hier dat je iets moois krijgte voor dit geld (900 euro), dat komt wel een andere keer'. Ik was zo beduusd dat ik zo snel mogelijk naar huis wilde. Eenmaal in de wachtkamer verzocht degene die achter de balie zat het volgende 'je moet het 2 keer per dag spoelen met waterstofperoxide 3%, die kun je heel gek genoeg bij de wasmiddelen vinden'. Toen ik dat hoorde wist ik dat het fout zat.

Ben direct naar huis gegaan, mijn bed ingedoken en sindsdien wil ik niemand meer onder ogen komen. Ik wil alles wat die vrouw heeft gedaan eruit hebben en zo graag de schade bekijken. Ik loop met gigantisch hoog stress gehalte en mijn eigen tandarts heeft over 2 weken tijd om er naar te kijken, laat staan hoelang ik moet wachten tot het eruit kan. Ik eet slecht en baal elke dag dat ik weer op deze manier wakker moet worden.

Ik woon zelf in woerden, vlakbij utrecht. Ik zou zo graag snel bij iemand terrecht willen komen die samen de schade bekijkt en het er indien mogelijk af haalt.

Ik hoor graag van u...
vr, 04/07/2017 - 09:02 Permalink
Sas123

Als antwoord op door Sas123

Ze ging ook geheel alleen te werk, is dat überhaupt wel mogelijk? Soms kwam haar man die er absoluut geen verstand van had en amper nederlands sprak om even het lampje vast te houden. Zo hoe zeg je dat, alsof het ging om het zetten van nepnagels, terwijl dat nog netter gaat ... Alsof het niks was wat er 'even' gebeurt met je tanden.

Drama drama
vr, 04/07/2017 - 09:23 Permalink
Tandarts_Richa…

Het voordeel v composiet is dat het makkelijk te vervangen is. Er zijn veel cowboys maar ook een paar kunstenaars die prachtige resultaten boeken. Belangrijk is vooraf goed de verwachtingen/mogelijkheden te bespreken om teleurstelling achteraf te voorkomen. Het is een post v 2017 dus zal waarschijnlijk niet op gereageerd worden. Maar wees gerust er kan veel hersteld/verbeterd worden. Is dit door uw eigen tandarts of een ander gedaan?.
zo, 10/09/2022 - 20:58 Permalink