Nota voor 2-3 minuten gesprek

Author:
Lauda
Posted:
do, 03/23/2017 - 15:13
Daar ben ik weer, na 10 jaar.

Zoals sommigen zich misschien herinneren heb ik aan het einde een super goede kunstgebit gekregen.
Heb zo nu en dan het laten rebasen bij/via een tandarts uit mijn dorp.
Eind vorig jaar viel me op dat onderste gebit wat scheef zit, zeg maar uit het midden.
Ben gelijk langs mijn tandtechnicus (klinisch prothese technicus) geweest en hij attendeerde mij dat in feite heb ik recht op nieuw kunstgebit.
Hij heeft, helaas, geen contract met Univé dus ik moet via tandarts naar hem toe.
Ik ben naar de tandartspraktijk gegaan waar de laatste jaren het rebasen plaats vond en heb afspraak gemaakt waar ik duidelijk heb aangegeven dat ik wil naar de tandtechnische laboratorium RODENT, dat mijn huidige gebit heeft gemaakt. Dit is ook genoteerd in hun computer
Op 31-01-2017 ben ik volgens afspraak naar de tandarts gegaan en gelijk gezegd dat ik in feite een nieuw kunstgebit wil/mag hebben en dat ik dat graag door mijn technicus wil laten maken. De tandarts zei dat het klopte wel, gebit was wat versleten na 10 jaar maar hij wil niet met ***** werken, alleen met tandtechnicus dat hij zelf kent.
We waren dus in 2-3 minuten uitgepraat.
Op 11-02-2017 krijg ik een nota via Famed, C13, Probleemgericht consult, Aantal 1. Bedrag € 20,44
Het is geen enorme bedrag maar ik vond het vreemd om voor 2-3 minuten praten een nota te ontvangen.
Ben met de nota naar de Tandartspraktijk gegaan en heb de assistente bij de balie uitgelegd dat dit niet in orde was. Ik was bij het maken van de afspraak duidelijk, ik wil als tandtechnicus ****. Zij keek in hun computer, ja het klopte wel, stond genoteerd dat ik naar ***** wou.
Ik heb ook gezegd: Tandarts kijkt toch in de computer, ziet wat er staat? Als hij niet met **** wil werken dan konden ze mij bellen voor die tijd, dan was ik niet eens heengegaan, was ik naar andere tandarts gegaan dat wel met ****werkt. Assistente vond dat ik gelijk had, ze zou met tandarts overleggen en mij terugbellen.
Heb daarna niets meer van gehoord, ben ook niet gebeld, mijn telefoon heeft display met geheugen. Ik dacht: ik hoor niets, ze hebben nota ingetrokken. Fout..
Vandaag herinnering van Famed voor de € 20,44.
Ben gelijk opnieuw naar de tandarts gegaan. Assistente vertelde mij dat tandarts wil de nota niet intrekken. Ze beweerde ook dat ze heeft me gebeld, en dat is je reinste leugen, ik ben niet gebeld. Als ik gebeld was dat nota wordt niet ingetrokken dan had ik gelijk actie ondernomen op 12 februari.
Het gaat mij niet om de € 20,44 maar om het principe. Bij het maken van de afspraak was ik duidelijk over mijn technicus keuze. Als men daar niet akkoord was dan had ik een telefonische of schriftelijke mededeling verwacht. Een afspraak door laten gaan voor de lol en vervolgens een rekening sturen voor 2-3 minuten gesprek vind ik niet kloppen.
Wat denken jullie hier van?
vV

tijd die aan consult besteed is doet niet ter zake. tarieven zijn gebaseerd op gemiddelden, niet op daadwerkelijke tijdsbesteding. Voor de patient waar het snel klaar is, zijn er ook waar hij veel tijd nodig heeft. Dat is een keuze gemaakt door de NZa die de tarieven en regels eromheen vaststelt. Dat u vooraf heeft aangegeven alleen naar Rodent te willen kan een assistente niets mee eigenlijk. Dan had u dat niet alleen moeten stellen maar aan de assistente moeten vragen dat gelijk kort te sluiten met de tandarts. dat de tandarts er niet mee wil werken kan een heel goede reden hebben..
wellicht dat hij niet mee wil werken aan een vorm van fraude. Want het zou vermoed ik inhouden dat de protheticus het werk doet, dat declareert aan tandarts tegen protheticustarief , die doordeclareert aan verzekeraar tegen tandarts tarief. Ik denk dat de tandarts liever zelf de prothese zou maken samen met zijn tandtechnieker (die naar ik begrijp naar uw tevredenheid het rebasen gedaan heeft altijd)
eea is gevolg van uw eigen keuzes, snap niet dat de tandarts maar gratis moet werken. Doet u ook niet neem ik aan. U kunt er een principezaak van maken, dus dan straks door naar de kantonrechter met uw bezwaar. Of een officiële klacht indienen bij de beroepsvereniging waar de tandarts bij aangesloten is. . kijken wat daar uit komt. Houd ons op d ehoogte aub.
do, 03/23/2017 - 17:43 Permalink
vV

Als antwoord op door vV

U heeft aangegeven alleen naar ***** te willen. Dat er geen overeenkomst met Unive is kan kloppen want het ziet er naar uit dat in dat lab geen erkend (gediplomeerd) tandprotheticus werkzaam is.. Reden wellicht ook waarom de tandarts er niet mee wil werken...Want als daar wel direct bij patiënten in de mond gewerkt wordt, mag dat feitelijk niet als dat niet door een erkend protheticus is...Ik vraag mij eerlijk gezegd dan ook af of u hier wel alles en volledig vertelt eigenlijk.
do, 03/23/2017 - 17:53 Permalink
Lauda

Ik vind dat U erg snel negatieve, deels tendentieuze, conclusies trekt.
Een klinisch prothese technicus dat al heel veel jaren top kwaliteit levert en met verschillende tandartsen werkt is niet niets.
Natuurlijk is een tandarts vrij is zijn keuze met wie hij wel of niet werkt maar ik heb het vermoeden dat dit te maken heeft met zijn winstmarge.
Hij, de tandarts, kan tot een max. bedrag declareren bij de verzekeraar en zoals in de meeste business hij wil zoveel mogelijk winst behalen.
Ik heb het verhaal verteld zoals het was, heb absoluut geen reden om iets te verbergen.
Bij het maken van de afspraak ben ik duidelijk geweest tegen de assistente en gevraagd om duidelijk door te geven dat ik alleen met ***** wil werken.
Heeft ze dat wel gedaan of niet dat weet ik niet.
Ik ken hun werkwijze niet: geeft de assistente iets door of bekijkt ook de tandarts de afspraken op hun computer. Dat is voor mij onbekend.
Wel opmerkelijk dat de assistente beloofd om mij terug te bellen in februari, maar ze doet het niet en vervolgens gaat ze met een rood gezicht liegen dat ze heeft wel gebeld.
Als ze had gebeld dan had ik gelijk stappen ondernomen. Ik hoorde niets dus ging ik er van uit dat rekening is ingetrokken.
Heb vandaag gelijk contact gehad met ANT, tandarts is niet aangesloten bij hun dus ik zou contact opnemen met KNMT om daar een klacht in te dienen.
Wat betreft rebasen, zo goed is het ook niet gedaan, anders was het midden van de onderste prothese niet verschoven met een halve tand.
do, 03/23/2017 - 20:25 Permalink
Lauda

Als antwoord op door Lauda

Volgens mij is het gewoon een kwestie van geld, winstmarge tandarts. Univé vergoed max. € 1350 voor een volledige prothese. Het gaat puur om de winstmarge.
Er zijn genoeg tandartsen dat met ***** werken en willen werken, dus uw beweringen slaan nergens op.
In principe "het fout", als we het fout noemen ligt bij de assistente, zij heeft verzuimd om vanaf het begin e.e.a. door te geven of te bespreken met de tandarts.
In dat geval konden ze mij bellen of schriftelijk berichten dat ze, helaas, niet met ***** werken en afspraak kon geannuleerd worden.
Dan was er niets aan de hand.
De tandarts kon het later ook intern oplossen, nadat ik met de eerste nota was heengegaan. Hij kon makkelijk tegen de assistente zeggen: 'jij hebt het niet aan mij doorgegeven, ik heb geen zin om nota in te trekken, betaal het zelf maar'.
Nogmaals het gaat mij niet om de € 20,44 maar om het principe.
do, 03/23/2017 - 20:53 Permalink
vV

Als antwoord op door Lauda

even dat ik het goed begrijp: u wilt zelf dat het lab de behandeling doet , zonder inmenging van de tandarts behalve voor de declaratie naar de verzekering omdat het lab geen overeenkomst heeft met Unive? (de tandarts zeer waarschijnlijk ook niet overigens, als ie slim is tenminste).

Of wilt u dat de tandarts de prothese maakt maar gebruik maakt van het door u gekozen lab? In dat laatste geval maakt het niet uit waar Unive de grens legt, het zal de tandarts niet om winstmarges gaan want tandtechnische kosten zijn geen onderdeel van de winst van de tandarts. En dat Unive de grens ergens legt boeit niet echt, want dat betekent niet dat het niet gedaan mag worden, alleen dat de rest die door een hoge nota tt boven die grens uitkomt door u zelf volledig betaald moet worden. Maar dat is dan de consequentie van uw eigen keuze waar de tandarts geen last van heeft en buiten staat.

Is dit dezelfde tandarts van 10 jaar geleden? edit even oude topic doorgelezen: niet dezelfde tandarts, dat is duidelijk. Hoed is de klacht destijds afgehandeld/afgelopen trouwens?

Dat in de oude prothese de tanden verschoven zijn/lijken te zijn kan overigens heel goed te maken hebben met het feit dat de prothese aan de grens van mogelijkheden zit, hoeft helemaal niet te maken te hebben met slecht werk zoals het door u uitgelegd wordt...
vr, 03/24/2017 - 08:01 Permalink
Lauda

Het is niet hetzelfde tandarts van 10 jaar geleden. Dat "ellendige" gebit is destijds gemaakt of door een andere plaatselijke lab of lab in Assen. Na bemiddeling werd alles opgelost, ik mocht een goede gebit krijgen dat destijds door ***** is gemaakt. Zowel ik als iedereen vond het een prachtig mooi gebit niet te onderscheiden van echte tanden.
Dit is ook het reden waarom ik het liefst naar ***** ga, ik wil voorkomen dat ik opnieuw in conflict kom met een tandarts.
In principe maakt me niet uit hoe het wordt geregeld tussen een tandarts en de technicus zolang het gebit door **** is gemaakt. Ik vond hem destijds erg professioneel, geduldig en heeft een prachtig mooie gebit geleverd. Inmiddels, na 10 jaar, is de onder prothese halve tand uit het midden maar verder ziet alles nog heel erg mooi uit. Ik kan alles mee eten, pinda's appels, maakt niet uit wat, prothese zit perfect.

Inmiddels ben ik meer gekalmeerd. Misschien betaal ik de € 20,44 dat in feite niets voorstelt maar ga wel alsnog een klacht indienen bij de KNMT.
Mijn inziens het fout ligt bij de assistente dat de tandarts niet op de hoogte heeft gebracht van mijn wens. Had ze dat wel gedaan dan konden ze mij berichten dat ze niet met ***** werken en had ik de afspraak geannuleerd. Ze heeft het nog erger gemaakt door mij niet tijdig te bellen over het feit dat tandarts de rekening niet wil intrekken.
Nog erger, gisteren, liegen over het feit dat ze me wel heeft gebeld. Ik heb geen draaischijf telefoon en krijg meldingen zelfs van eventuele gemiste oproepen.
vr, 03/24/2017 - 12:17 Permalink
vV

Als antwoord op door Lauda

even voor de helderheid, omdat u geen helder antwoord geeft op mijn belangrijkste vraag:
Bij **** werkt geen erkend tandprotheticus. de rekening van hun van werk direct bij een patiënt komt niet voor vergoeding in aanmerking. Mag u het hen wel laten doen, maar u moet dan alles zelf betalen.
Ik weet niet wat u vanuit **** verteld is , maar stellen dat men geen contract heeft met verzekering had toegelicht mogen worden.

Ik zou men kunnen voorstellen dat de tandarts in het verleden, en wellicht zelfs heel recent , met **** negatieve ervaringen heeft opgedaan.

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat ik wel eens met een lab te maken heb gehad wat bv allerlei werk zelf deed bij patiënten en zwart af liet rekenen, tegen absurde bedragen ook nog eens. patiënt de dupe want mist vergoeding verzekering en betaalt meer dan eigenlijk zou moeten. Terwijl de afspraak was dat zaken bij/voor mijn patiënten via mij zouden lopen. (of via mijn waarnemer) .

een constructie waarbij tandarts declareert, en alleen dat doet en patiënt verder niet ziet, en dus soort tussenpersoon is om wel vergoeding van verzekeraar te krijgen is fraude. Zelfs een economisch delict. Doen tandartsen als het goed is niet aan mee, hebben ze niets aan want wanneer het uitkomt worden zij aangesproken, en niet of in mindere mate de patiënt die eraan meewerkt of er zelfs om vroeg.
dat ter info. doe ermee wat u wilt, maar geeft wellicht ruimte te begrijpen waarom de tandarts niet mee wil of kan werken. Dat hij er een nota aan hangt kan ik mij voorstellen wanneer de inhoud van het gesprek een bepaalde juridische lading/strekking heeft onder de streep. Zou ik ook doen want formaliseert wel het bezoek. Hoewel ik aan de andere kant wanneer er om zaken gevraagd wordt die richting fraude gaan patiënt wellicht dringend zou verzoeken het pand te verlaten en nooit meer terug te komen, en de rekening zou laten voor wat het is, die per saldo immers slechts een paar euro netto oplevert nadat alle praktijkkosten verzekeringen en belastingen betaald zijn. voor het geld hoeft hij het niet te doen in ieder geval.
vr, 03/24/2017 - 14:03 Permalink
Chris888

Een klinisch prothesetechnicus behandelt in opdracht en in het kader van de taakdelegatie tandarts. Tandarts is dus eindverantwoordelijk. Als je graag wil dat bepaald lab het gebit maakt zou je hen kunnen vragen met welke tandartsen in jouw buurt ze samenwerken.

Als je tegen assistente heel duidelijk bent geweest dat je uitsluitend gebit van bepaald lab wilt, vind ik eigenlijk ook dat assistente even intern had moeten overleggen of dat wat hun betreft tot de mogelijkheden behoort. Anders vind ik het, als het ook begrepen had kunnen worden als: ik wil het liefst of graag een gebit van bepaald lab. Als je iets klagenswaardig vindt zou ik altijd eerst een schriftelijke klacht indienen bij de praktijk zelf. Ook over het niet terugbellen, want ook al zou ze een keer geprobeerd hebben te bellen (mijn mobiel is wel eens buiten bereik en registreert dan ook geen beller), ze heeft je blijkbaar niet te pakken gekregen dus had ze nog een keer moeten proberen lijkt me.
za, 03/25/2017 - 14:10 Permalink
Lauda

Ik heb vorige week het verhaal neergelegd bij mijn juridische adviseur, die adviseerde om naast de 2 mondelinge bezwaren ook een schriftelijke te sturen.
Ik heb dat vorige week gedaan per aangetekend brief. Nogmaals het gaat mij niet om het bedrag van € 20,44 maar puur om principe.
Ik was heel duidelijk bij het maken van de afspraak en stond ook duidelijk genoteerd in de computer van de Tandartspraktijk. Ik ken hun werkwijze niet: kijkt de tandarts in de computer of geeft de assistente e.e.a. mondeling door. Dat ik na mijn eerste, mondelinge, bezwaar niet ben gebeld door de assistente staat voor 100%. Ik zou gebeld worden op mijn vaste telefoon, dus heeft niets met bereik te maken. Ik heb een hypermoderne telefoon met nummer vermelding, geheugen etc, niet een met draaischijf. Dus assistente vertelt niet de waarheid.

Door mijn slechte ervaring 10 jaar geleden vertrouw ik alleen een tandtechnicus. Hij leverde perfect werk. Ik moet zelf met een nieuw gebit rondlopen en heb geen zin in problemen.
De huidige 10 jaar oude gebit is een kunstwerk en ik wil dat de volgende net zo is.
Met mijn auto ben ik net zo, ga naar een specifieke garage en maak altijd afspraak dat een bepaalde monteur aan mijn auto gaat sleutelen. Is hij er niet, ziek of vakantie, dan maak ik geen afspraak.
De nota van € 20,44 slaat nergens op. Alleen om aan te horen dat tandarts kent mijn technicus NIET en hierdoor hij wil niet mee gaan samenwerken?
Als ik mijn audicien bel, mail of zelf heen ga krijg ik niet gelijk een rekening, zelfs niet voor een consult/overleg van 10-15 minuten.

Op verhalen, insinuaties, over fraude ga ik niet eens op in, dat zijn speculaties gebaseerd op lucht.

P.S. Ik heb al tandarts gevonden wat wel met mijn technicus wil werken. Het komt wel goed.
ma, 04/03/2017 - 21:52 Permalink
vV

<blockquote>Op verhalen, insinuaties, over fraude ga ik niet eens op in, dat zijn speculaties gebaseerd op lucht.</blockquote> ik doe hooguit slechts aannames (bij gebrek aan informatie ) en stel vragen mbt punten die onduidelijk zijn . Moet mij helaas beperken tot aannames omdat de vragen daarom heen niet beantwoorden worden. Dat roept u dan over uzelf af. Ik trek het plaatje liefst zo breed mogelijk, dus benoem alle opties. Zijn geen insinuaties. Daarnaast hebben mensen die meelezen er ook iets aan. het gaat hier niet alleen om u...de lucht waar naar uw mening mijn aannames op gebaseerd zijn heeft u dus zelf gecreëerd. Overigens bent u zelf niet vies van insinuaties gezien de opmerking over winstmarges. pot verwijt de ketel wat dat betreft. Ben nu klaar . Heb u destijds met alle liefde en belangeloos geholpen, de weg die u nu kiest doet mij besluiten mij er niet meer mee te bemoeien. Succes met uw keuzes.
di, 04/04/2017 - 12:53 Permalink
Lauda

Mijn punt is: als iets mis wat met mijn tandtechnicus dan had destijds mijn vorige tandarts mij niet naar hem toe gestuurd. Het tandtechnisch laboratorium bestaat nog steeds, functioneert perfect. Dat gebeurt niet als men zou gaan sjoemelen.
Het kunstgebit, destijds, was gewoon 100% perfect, perfecte kleur, perfecte pasvorm, een echte kunstwerk. Heb pas na lange tijd laten rebasen maar dat had niets te maken met het gebit maar met slinken van kaakbeen.
Als ik kijk naar sommige kennissen die hun kunstgebit alleen er in doen als ze naar buiten gaan omdat het niet lekker zit, dan kan ik zeggen dat ik heb heel veel geluk gehad met deze technicus.
Waarom ik vermoed dat de Tandartspraktijk puur om financiële redenen met niet met mijn tandtechnicus wil werken = Verzekeraar, in dit geval Univé, vergoed zonder toestemming aanvraag max € 1350 voor volledig kunstgebit. Stel dat mijn technicus een volledig gebit levert voor rond de € 700 en diegene met wie nu de Tandartspraktijk werkt vraag iets van rond de € 580.
Tandarts schrijft nog wat extra werkzaamheden erbij, dient rekening in bij verzekeraar en Kassa!
Overigens al zo'n 15 jaar geleden wist ik dat sommige tandartsen (niet iedereen, ik generaliseer nooit) lieten kronen e.d. in Verweggistan (Hong Kong of Oost Europa) laten maken voor een prikkie vergeleken met hier.
Maar goed, waar mij om gaat dat ik een perfecte gebit heb en hiervoor vertrouw ik alleen een tandtechnicus. En ik blijf erbij dat ik heb dit duidelijk aangegeven bij het maken van mijn afspraak bij de tandarts. Het makkelijkste was als ik vroegtijdig een bericht had gekregen dat men alleen met andere laboratorium werkt, dat had ik afspraak geannuleerd.
Niemand heeft wat aan om tijd te gaan verliezen met een praatje van 2-3 minuten. Ook heeft de assistente mij niet gebeld. Had ze dat wel gedaan dan had ik al lang schriftelijk gereageerd op de nota of klacht ingediend bij KNMT (deze tandarts is niet aangesloten bij ANT)
di, 04/04/2017 - 16:04 Permalink
vV

Als antwoord op door Lauda

<blockquote>Waarom ik vermoed dat de Tandartspraktijk puur om financiële redenen met niet met mijn tandtechnicus wil werken = Verzekeraar, in dit geval Univé, vergoed zonder toestemming aanvraag max € 1350 voor volledig kunstgebit. Stel dat mijn technicus een volledig gebit levert voor rond de € 700 en diegene met wie nu de Tandartspraktijk werkt vraag iets van rond de € 580.
Tandarts schrijft nog wat extra werkzaamheden erbij, dient rekening in bij verzekeraar en Kassa!</blockquote>

behalve dat u ongefundeerd uw voormalig tandarts min of meer beschuldigd dat ie wel zal frauderen , of dat van plan was, is het hele verhaal regelrechte onzin...beetje met 2 maten meten ook gezien uw eigen opmerking over insinueren en zo...

Een tandarts heeft zelf geen voordeel van werken met een goedkoper lab , techniekkosten moeten namelijk 1 op 1 doorgefactureerd worden aan patient. dat er tot een bepaalde grens zonder machtiging gewerkt mag/kan worden doet ook niet ter zake.

Dat Unive zonder machtiging een grens aan vergoeding heeft is vrij normaal, administratieve werklast inperken door een grens te stellen waar 90% van de gevallen onder valt.
Wanneer een tandarts het er samen met tandtechnieker niet voor red zijn er 2 opties: machtiging aanvragen met argumentatie waarom de theoretische grens overschreden wordt met de kosten, of (al dan niet bij een afgewezen machtiging) gewoon alles declareren ook wat boven grens uitkomt. Grens vergoeding betekent niet dat er niet meer gedeclareerd mag worden namelijk. Alleen de eigen bijdrage patient gaat dan navenant omhoog, die moet wat buiten vergoedingsgrens komt gewoon zelf betalen. En grens vergoeding betekent niet dat dat een reden voor zorgverzekeraar mag zijn de machtiging af te wijzen, dat mag alleen op inhoudelijke gronden, niet op basis van een achter het bureau gezette grens.
Die grenzen die verzekeraars aangeven zijn eigenlijk een vorm van rechtsongelijkheid, want liggen per verzekeraar anders. iets wat eigenlijk niet moet kunnen aangezien het de basisverzekering betreft die eigenlijk voor patient bij iedere verzekeraar gelijk zou moeten zijn....
ik reageer toch even om helderheid te scheppen, hebben andere mensen ook iets aan.
do, 04/06/2017 - 12:22 Permalink
Lauda

Ik heb een vrij uitgebreide verzekering, dat zit wel goed. In principe zou ik (wat nog open staat) mijn eigen bijdrage opmaken. Ben geen asielzoeker of statushouder om vrijstelling te hebben van eigen bijdrage.
Ik beweer niet dat een tandarts gaat frauderen als ik bedragen noem. Ik zeg alleen dat de marge van de tandarts daalt zodra een technicus meer vraagt voor zijn geleverde werk.
Waarom ik alleen deze tandtechnicus vertrouw? Dat heeft te maken met mijn vorige verhaal "ellendige kunstgebit".
Destijds mocht ik naar deze laboratorium. De technicus heeft uitstekend werk geleverd, zoals ik al heb gezegd, een perfecte kunstgebit. De tandarts destijds hoefde niets meer te doen, gebit was gewoon perfect. Voor mij is het beetje zoals men een kostuum gaat kopen. Je kan een maatpak kopen of je koopt een kostuum bijv. bij C&amp;A of elders.
Ben nooit achtergekomen wie heeft destijds mijn "ellendige kunstgebit" gemaakt maar aangezien ik in een dorp woon dit kon alleen bij een plaatselijke laboratorium of in Assen gemaakt worden. Omdat meeste tandartsen in het dorp met een van deze twee werken wil ik absoluut geen risico nemen. Een traumatische ervaring 10 jaar geleden was meer dan genoeg voor mij.
Geen gezeur meer over foute kleur omdat tandarts het lef heeft om zelf dit te beslissen, geen nachtmerries, geen gebit dat eventueel er uit wipt als je met iemand zit te praten. Ik wil gewoon een top product, moet immers zelf mee gaan lopen/leven.

Aangezien ik nu een aanmaning heb gekregen voor de € 20,44 (tandarts trekt zijn fantasie nota dus niet terug), ga een klacht indienen bij de KNMT.

Ik wens u een goed weekend, bedankt voor uw toelichting
vr, 04/07/2017 - 17:52 Permalink
Lauda

Goed, ik geloof u wat betreft de kosten.
In mijn geval, zoals gezegd, in principe de tandarts zou praktisch niets meer hoeven te doen als ik een nieuw kunstgebit zou krijgen dat gemaakt is door deze tandtechnicus.
Dat ik in de afgelopen 10 jaar paar keer heb laten rebasen had niets te maken met slechte kwaliteit met mijn kunstgebit. Dit was puur noodzaak door het slinken van eigen kaak.
Omdat ik met Pasen in goede bui ben zou ik vandaag gelijk op de site van KNMT een klacht indienen en tegelijkertijd ook de € 20,44 overboeken naar Famed.
Ik blijf het ongepast, kinderachtig en belachelijk vinden dat iemand mij een nota stuurt voor 2-3 minute.
Zou mijn best doen zowel in mijn dorp als op de sociale media om de werkwijze van deze tandarts bekend te maken.
ma, 04/17/2017 - 15:24 Permalink
Lauda

Dat schreef ook KNMT in hun mail ook. Het zit niet anders op om morgen met de praktijk van de tandarts te bellen om te vragen waar zijn ze aangesloten.
Nog even wat extra info, update:
1- Ik ben inmiddels ook bij het Univé kantoor geweest met de vraag waarom ze nota niet hebben vergoed gezien mijn uitgebreide verzekering. Hun antwoord: U heeft geen tandarts verzekering omdat u al lang een kunstgebit heeft. Op de nota stond code C13 - PROBLEEMGERICHT CONSULT en dat valt onder tandverzekering!!
Op zich vreemd, ik heb afspraak gemaakt voor eventueel rebasen en daarna vroeg ik alleen om een verwijsbrief voor mijn tandtechnicus.
2- Naar aanleding van mijn aangetekende brief heeft de tandarts gebeld. Ik was er niet dus hij heeft ingesproken, bericht is opgenomen. Nu zegt hij: "U hebt ingestemd om in de stoel te gaan zitten!! en in de mond laten kijken voor eventuele ziektes, en dat is een consult! Als U wilt u kunt naar Rodent gaan"
Mijn broek zakte er bijna van af. Eventuele ziektes? De afspraak voor 31 januari was voor eventueel REBASEN met duidelijk dat ik dit graag door Rodent wou laten doen.
Ik kwam binnen en zei gelijk: onderste gebit is uit het midden (nb: ik heb niet gezegd dat dit misschien door het laatste rebasen kwam, heb destijds niet opgelet), maar dat ik inmiddels geen rebasen nodig had aangezien ik recht had op een nieuw gebit. Staande heb ik de tandarts laten zien dat onderste gebit niet in lijn was met de bovenste. Toen zei hij: "ga maar even zitten dan zie ik het beter met het licht!. Ik heb kort gezeten, niet eens achterover, hij keek nog geen 10 seconden en zei: "ja, gebit is beetje versleten", en vervolgens ging hij ook zitten.
Zoals eerder gezegd, ik vroeg om een verwijsbrief en het antwoord was: "Ik ken Rodent niet, doe ik niet". Dus ik ben weggegaan.
Dit is toch een grap om nu te zeggen dat hij naar eventuele infecties ging kijken. Ik had geen afspraak gemaakt omdat ik last had van infecties (pijn of dergelijke) !
En dit met "u kunt naar Rodent gaan" is ook onzin, hij zegt niet 'ik stuur een verwijsbrief...of u kunt verwijsbrief ophalen'...

Ik heb inmiddels de indruk dat de leugen virus deze Tandartspraktijk te pakken heeft gekregen. Eerst liegt de assistente dat ze me gebeld heeft en nu komt de tandarts met het verhaal dat ik vrijwillig (dus niet op zijn verzoek voor beter licht) in zijn stoel ben gaan zitten zodat hij naar fantasie infecties kon kijken.
Ik kijk nooit soaps maar dit lijkt wel op een soap.. Echt niet normaal, en deels zielig, voor een bedrag van 20,44..
di, 04/25/2017 - 02:25 Permalink
Lauda

Heb net gebeld met de Tandartspraktijk, assistente wist niet bij welke klachtenregeling zijn ze aangesloten. Na kort wachten kwam ze met de mededeling dat ze zijn aangesloten bij ANT, volgens de praktijk manager.
Maar ik heb van ANT het volgende antwoord per mail = "Het Bureau klachtbehandeling van de ANT kan alleen klachten in behandeling nemen jegens tandartsen die bij de ANT zijn aangesloten. Tandarts XXX. de XXX is geen lid van de ANT. "
Op de pagina van Tandartspraktijk staat dat ze aangesloten zijn bij KRT. Is dat ook een klachtenregeling bureau? Als ik e.e.a. doorklik lijkt het niet op.
di, 04/25/2017 - 15:20 Permalink
vV

Als antwoord op door Lauda

KRT zegt alleen iets over gevolgde nascholing. Kwaliteits Register Tandartsen. Eigenlijk een club die turft hoeveel nascholingspunten er behaald zijn (alleen bij door hen geaccrediteerde cursussen/nascholing en met een aantal andere voorwaarden met haken en ogen voor deelnemende tandartsen, is ongeveer maar de helft lid van en is mi inmiddels meer een marketinginstrument dan iets anders).
als er noch van KNMT noch van ANT lidmaatschap is, is er zoals gesteld de algemene medische tuchtraad.
di, 04/25/2017 - 17:43 Permalink
Lauda

O.K. bedankt! Zou morgen nog een keer bellen of mailen met ANT.
Ik had eerst contact met TIP, van hun kwam ik bij ANT en daarna bij KNMT.
Het wordt beetje bizar... Assistente liegt dat ze heeft mij gebeld, tandarts verdraait verhaal dat hij zou een mogelijke mondinfectie hebben onderzocht terwijl afspraak was voor eventueel rebasen, opknappen van verschoven ondergebit en praktijk manager beweert dat ze aangesloten zijn bij ANT terwijl ANT schrijft het tegenovergestelde..
THX!
di, 04/25/2017 - 23:55 Permalink
Lauda

Met beetje vertraging (ik had het erg druk) nog een laatste update:
Ondanks dat ik met mijn mobieltje alle telefoongesprekken op kan nemen heb ik liever schriftelijke bewijzen. Ik heb dus niet gebeld met ANT maar gemaild.
Ik kreeg na aantal dagen antwoord: Foutje, tandarts de XXX zit wel in onze lijst !!!
Ik ben inmiddels helemaal klaar mee, deze soap heeft me te veel tijd gekost.
Heb al tandarts dat wel met Rodent werkt. Einde van het jaar zou ik ook van verzekeraar wisselen, tandtechnicus heeft wel contract met Menzis.
Menzis is niet de goedkoopste maar dan kan ik rechtstreeks naar de tandtechnicus wat veel beter is.
vr, 05/05/2017 - 15:31 Permalink